پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انور آدمی

حوزه/ امام جمعه شهرستان سقز گفت: استحاله فرهنگی جامعه ایرانی می تواند هزینه های بسیار سنگینی برای کشور به ویژه برای آینده نسل های جوان داشته باشد، بنابراین همه ما در برابر سرمایه های آینده این نظام و مملکت به نوعی مسئولیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، ماموستا انور آدمی، پیش از ظهر امروز در دیدار با طلاب اهل سنت و مسئولان فرهنگی شهرستان سقز اظهار داشت: فرهنگ زیرساخت بسیاری از شئونات جامعه است که باید همواره این مهم را مدنظر داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان سقز با اشاره به اینکه در بحث فرهنگی، کشور ایران از پتانسیل های فرهنگی و دینی بالایی برخوردار است، گفت: خوشبختانه بنیادهای فرهنگی و مذهبی در کشور بسیار مستحکم و سابقه دار است و از این حیث در بین کشورهای منطقه و حتی جهان حرفهای بسیاری برای گفتن و انتقال داریم.

این عالم اهل سنت ادامه داد: ادغام دو فرهنگ ایرانی و اسلامی خود زمینه ساز فرهنگی غنی با پایه ها و ستون های مستحکم است که می تواند در برابر هرگونه تهدید و یا تهاجم فرهنگی مقابله کند.

ماموستا آدمی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اما با این وجود باید اذعان کرد که در بحث فرهنگی و حتی مذهبی کارهایی که تاکنون انجام داده ایم یا از نظر کمی مشکل داشته اند یا اینکه تخصصی نبوده است.

امام جمعه شهرستان سقز با اشاره به اینکه باید بتوانیم فرهنگ ایرانی ـ اسلامی را به منطقه و جهان انتقال دهیم، گفت: انسان امروزی به شدت نیازمند معارف دینی است، زیرا خلا فرهنگی سراسر وجود زندگی بشریت را دربر گرفته است.

این عالم اهل سنت در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر در بحث دفاع و حفظ ارزشهای دینی و اسلامی؛ جمهوری اسلامی در منطقه و جهان عملا به تنهایی ایفای نقش می کند و دیگر کشورهای مسلمان درگیر مشکلات داخلی و زدوبندهای خود با ابرقدرتها هستند، لذا امروز وظیفه جمهوری اسلامی حفظ آرمان های دینی و اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن اجازه نمی دهد که آرمان های این انقلاب و نظام به سایر نقاط جهان منتقل شود، گفت: قدرت رسانه ای که در دست دشمنان است و از سوی دیگر کم کاری های رسانه ای ما، باعث گردیده که در جنگ تبلیغاتی کارنامه موفقی از خود نداشته باشیم، لذا برای پر کردن این خلا نیازمند داشتن مدیران و متخصصان رسانه ای و جنگ نرم هستیم.

امام جمعه شهرستان سقز ادامه داد: بیش از صدها شبکه فارسی زبان و کردی زبان به صورت شبانه روز، فرهنگ و دین ما را آماج حملات خود قرار می دهند و در این بین نیز باید گفت که بخشی از جامعه به ویژه نسل نوجوان و جوان در مرحله استحاله فکری قرار گرفته اند، لذا مسئولان فرهنگی نباید درنگ کنند.

این عالم اهل سنت اظهار داشت: استحاله فرهنگی جامعه ایرانی می تواند هزینه های بسیار سنگینی برای کشور به ویژه برای آینده نسل های جوان داشته باشد، بنابراین همه ما در برابر سرمایه های آینده این نظام و مملکت به نوعی مسئولیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha