سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ فعالیت‌های تبلیغی و خدماتی روحانیون در پیاده روی اربعین حسینی

حوزه/ حجت‌الاسلام موحدی، با اشاره به استقبال خوب زائرین خارجی از فعالیت‌های مبلغان بین‌الملل، گفت: زائرین خارجی نسبت به زائرین ایرانی برای ارتباط با روحانیون استقبال و علاقه بیشتری نشان می‌دهند و از همین رو در موکب‌ها یا چادرهایی که روحانیون ما مستقر هستند، همیشه شاهد تجمعی جمعی از زائرین خارجی هستیم.

حجت‌الاسلام احمد موحدی، مسئول گروه بین‌الملل سیره شهدا، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مستقر در پایانه مرزی شلمچه، با اشاره به فعالیت جمعی از مبلغان خارجی زبان، در مرز شلمچه، اظهار داشت: با توجه به اینکه مرز شلمچه تنها گذرگاه عبور و مرور زائرین به عراق است، گروه بین‌الملل سیره شهدا، با همکاری حوزه علمیه اهواز، تعدادی از مبلغان خارجی زبان را در این پایانه مرزی مستقر کرده است.

وی با بیان اینکه مبلغان ما از ملیت‌های مختلف به‌ویژه پاکستان و افغانستان هستند، گفت: بر اساس نیاز زائران خارجی که اغلب پاکستانی و افغان هستند، مبلغانی را در نقاط مختلف مرز مستقر کردیم تا نیازهای زائرین در زمینه‌های فرهنگی و اعتقادی را رفع کنند.

مسئول گروه بین‌الملل سیره شهدا، با اشاره به استقبال زائرین خارجی از فعالیت‌های تبلیغی مبلغان، اظهارداشت: فی‌الواقع زائرین خارجی نسبت به زائرین ایرانی برای ارتباط با روحانیون استقبال و علاقه بیشتری نشان می‌دهند و از همین رو در موکب‌ها یا چادرهایی که روحانیون ما مستقر هستند، همیشه شاهد تجمعی جمعی از زائرین خارجی هستیم.

حجت‌الاسلام موحدی، با بیان اینکه مبلغان خارجی، عمدتاً از طلاب جامعه المصطفی هستند، گفت: ما مبلغان را بر اساس ظرفیت موکب‌ها، در قالب گروه‌های دو الی سه نفره از ابتدای ورودی مرز شلمچه مستقر کردیم.

مسئول گروه بین‌الملل سیره شهدا، یکی از کارهای مبلغان خارجی را مترجمی زائرین در مواجهه با نیروهای نظامی و مأموران گیت خروجی عنوان کرد و اظهارداشت: مبلغان ما در قالب نماز جماعت، کار فرهنگی، پاسخ به سؤالات و راهنمای زائرین و پذیرایی فعالیت‌های خود را تا پس از اتمام سفر اربعین، دنبال می‌کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha