پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
photo_۲۰۱۹-۱۰-۱۳_۰۸-۲۷-۲۱.jpg

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران با بیان این که شرکت در پیاده روی اربعین موهبتی الهی است، گفت: به عنوان شیعه و محب اهل بیت(ع) وظیفه داریم به زیارت سیدالشهدا(ع) برویم و اگر نتوانستیم زائران حسینی(ع) را تجهیز کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، خانم نفیسه کریمی، استاد حوزه علمیه خواهران، در جلسه درس اخلاق که صبح امروز در محل مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد، با اشاره به فضیلت زیارت اربعین حسینی، گفت: وقتی خواسته قلبی مومن این است که جزء زائران اربعین باشد، به طور قطع و بر طبق حدیث پیامبر که فرمودند «نیت مومن از عملش بهتر است» از زائران امام حسین(ع) محسوب می شود.

کریمی در توضیح اینکه چگونه نیت بالاتر از عمل است، بیان داشت: طبق بیان علامه مجلسی فرد باید واقعا نیت انجام عمل را داشته باشد و اگر توانست آن عمل را در مقیاس کوچکتر انجام دهد نه اینکه یک چیزی بگوید و کاری را که از دستش بر می آید انجام ندهد.

وی افزود: اگر کسی بر دینار، امیال و هوا و هوسهایش غالب شود حتما برای نیتی که در ذهن می کند هزینه خواهد کرد و آن وقت است که خدا ثواب نیتش را برابر با عمل می داند.

کریمی اربعین را ویژگی خاص امام حسین(ع) خواند و اظهار داشت: مناسبتی به نام اربعین برای هیچ فردی حتی برای رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام هم وجود ندارد و شاید سِر وجود اربعین برای شهادت سالار شهیدان در این است که اربعین نشانه تداوم راه حسین(ع) است.

استاد حوزه علمیه خواهران ضمن بیان فضیلت بالای زیارت امام حسین(ع)، گفت: هنوز آن گونه که باید فضیلت زیارت سالار شهیدان برای مومنان ذکر و شناسانده نشده است و عده ای در این خیال هستند هر وقت توانستند می توانند به زیارت امام حسین(ع) برود در حالی که بر طبق حدیث امام صادق(ع) سزاوار است شخص توانگر در سال دو بار و شخص تهی دست در سال یک مرتبه به زیارت امام حسین(ع) برود.

وی ضمن بیان این شبهه که برخی سایت ها و شبکه های ماهواره ای اربعین را یک بدعت می دانند، گفت: در منابع دینی و احادیث شیعی پیاده روی برای زیارت تر سیره اهل بیت(س) وجود داشته است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام سجاد(ع) چندین بار پیاده به زیارت مکه مکرمه رفتند و امام حسن مجتبی(ع) با این که مرکب داشتند اما پیاده به زیارت می رفتند.

کریمی در پایان با بیان این که شرکت در پیاده روی اربعین موهبتی الهی است، خاطرنشان کرد: امروزه همه به عنوان شیعه و محب اهل بیت وظیفه داریم به زیارت سیدالشهدا برویم و اگر نتوانستیم زوار حسین(ع) را تجهیز کنیم. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha