سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
اجرای تعزیه در مسیر پیاده روی اربعین

حوزه/ حجت‌الاسلام طباطبایی، از اعزام ۱۹۰ هنرمند به عراق برای اجرای تعزیه‌خوانی در مسیر پیاده‌روی اربعین خبرداد و گفت: ۱۹۰ نفر هنرمند در قالب ۲۵ گروه برای انجام فعالیت‌هایی همچون اجرای تعزیه، پرده‌خوانی، نقالی و عروسک‌گردانی به راهپیمایی اربعین حسینی، اعزام کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین طباطبایی، مدیرکل حوزه هنری خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به مجموعه اقدامات حوزه هنری خوزستان در رابطه با اربعین حسینی، اظهار داشت: در سال جاری هماهنگی اعزام ۲۵ گروه از سراسر کشور در رشته‌های مختلف تعزیه، پرده‌خوانی، نقالی و عروسک‌گردانی را با محوریت حادثه عاشورا به راهپیمایی اربعین حسینی، انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های اربعین حسینی، بهره‌مندی از هنر و نمایش است، گفت: در این راستا تلاش کردیم تا تعدادی از هنرمندان متعهد را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی به همایش میلیونی اربعین حسینی اعزام کنیم.

حجت‌الاسلام طباطبایی، با اشاره به حضور گروه‌های خارجی زبان در بین گروه‌های اعزامی به عراق، خاطرنشان کرد: در جمع این گروه‌های اعزامی، افراد خارجی زبانی همچون ترکی، انگلیسی و عربی نیز حضور دارند.

مدیرکل حوزه هنری استان خوزستان، با بیان اینکه گروه‌های اعزامی متشکل از ۱۹۰ نفر هنرمند هستند، گفت: این افراد نسبت به برگزاری تعزیه اقدام می‌کنند و برخی دیگر از افراد که امتیاز لازم برای قرار گرفتن جزء این ۲۵ گروه را کسب نکردند، در پایانه‌های مرزی اقدام به اجرای نمایش می‌کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha