سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مؤتمر صحفي للناطق باسم مجلس خبراء القيادة آية الله السيد أحمد خاتمي بقم المقدسة

حوزه/ آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه راهپیمایی با شکوه اربعین بهترین کلاس های سازندگی است، اظهار کرد: بی تردید هر زائری که می رود و بر می گردد متحول شده البته ممکن است به مرور زمان این اثر کم شود اما اصلش از بین رفتنی نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، به چهار ویژگی از ویژگی های مختص سالار شهیدان ابی عبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و گفت: سالار شهیدان پدر امامان اهل بیت (ع) است. پیامبر اکرم (ص) فرمود «خداوند از فرزندان حسین (ع) اوصیایی را برگزید که از قرآن، تحریف قاریان و نسبت نادرست باطل گرایان و تاویل گمراهان را دور می کنند. نهمین آنان قائم آن ها است. » این ویژگی اول و اختصاصی سالار شهیدان است.

وی در بیان ویژگی دوم اختصاصی امام حسین (ع) بیان کرد: تاریخ اسلام شهیدان بسیاری را به خود داده است ولی در حدیث قدسی آمده که سرور شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) است. در کامل الزیارات صفحه ۱۴۷ آمده «بدانید که او سرور شهیدان از اولین و آخرین در دنیا و آخرت است» در روایتی از امام صادق (ع) در همان کتاب آمده است «هیچ شهیدی نیست مگر اینکه دوست دارد که همراه سالار شهیدان (ع) و با او وارد بهشت شود. »

امام جمعه موقت تهران سومین ویژگی سالار شهیدان(ع) را تربت ویژه حضرت مطرح کرد و گفت: امام هادی (ع) بیمار شد. فرمود «برایم تربت سالار شهیدان (ع) را بیاورید» فردی به ایشان گفت خودتان جایگاه والایی دارید. فرمودند «تربت سیدالشهدا (ع)، تربت دیگری است. » تنها سجده بر تربت سیدالشهدا (ع) است که سفارش های فروان بر آن شده است. در روایاتی آمده «سجده بر تربت سیدالشهدا (ع)، حجاب های هفتگانه را می شکافد و عمل انسان را به آسمان می برد. » در روایتی از امام صادق (ع) هست «خداوند در برابر کشته شدن سالار شهیدان(ع)، امامت را در نسل او قرار داد و شفا را در تربت حضرت»

وی با بیان اینکه چهارمین ویژگی اختصاصی سالار شهیدان ابی عبدالله الحسین (ع) سفارش فراوان به زیارت حضرت است، تصریح کرد: زیارت همه امامان فضیلت فراوان دارد اما خود امامان بیشترین تاکیدشان بر زیارت سالار شهیدان ابی عبدالله الحسین (ع) است.

آیت الله خاتمی افزود: در کتب ذخایر العقبی که از کتاب های اهل سنت است در روایتی از امام کاظم (ع) نقل کرده، کسی از ایشان در رابطه با زیارت قبر سالار شهیدان (ع) پرسید، فرمودند «هرکسی سیدالشهدا (ع) را زیارت کند در حالی که جایگاه حضرت را بشناسد، خداوند پرونده او را در زمره پرونده خوبان و اولیائش قرار می دهد» بعد فرمود «اطراف قبر سالار شهیدان (ع)، ۷۰ هزار ملک هستند که تا روز قیامت برای حسین فاطمه گریه می کنند. »

وی افزود: در کتاب کامل الزیارات آمده زیارت قبر ابا عبدالله (ع)، دین شیعه است. شیعه بدهکار ابا عبدالله است هرآنچه دارد از عزیز فاطمه است. در روایتی هست کسی ابا عبدالله (ع) را زیارت نکند و بتواند، حق خدا را ادا نکرده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ثواب زیارت امام حسین (ع) گفت: ثواب زیارت حضرت، حج، عمره و در برخی از روایات هزار حج، هزار عمره است. این زیارت کلاس تقویتی است. سازنده است و انسان ها را می سازد.

وی با تاکید بر اینکه راهپیمایی با شکوه اربعین بهترین کلاس های سازندگی است، اظهار کرد: بی تردید هر زائری که می رود و بر می گردد متحول شده البته ممکن است به مرور زمان این اثر کم شود اما اصلش از بین رفتنی نیست. اکثر زائران یک بار که می روند دیگر دلشان نمی آید سال دیگر اربعین در خانه بمانند. تلاش می کنند با همه مشکلات و سختی هایی که هست در این راهپیمایی بروند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha