جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اقتدار ملی

حوزه/ سه عامل اساسی اقتدار ملّی «اقتصاد قوی و مقاوم»، «علم پیشرفته و روزافزون» و «حفظ روحیّه‌ انقلابیگری در همه بخصوص در جوان ها» است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir به ارائه فیش هایی با عنوان «جوان مؤمن انقلابی» که گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جوانان است پرداخته که طی شماره های مختلف تقدیم نگاه شما فرهیختگان خواهد شد.

* جوان مؤمن انقلابی

سه عامل اساسی اقتدار ملّی اینهاست: «اقتصاد قوی و مقاوم»، «علم پیشرفته و روزافزون» و «حفظ روحیّه‌ انقلابیگری در همه بخصوص در جوان ها»؛ اینهاست که می تواند کشور را حفظ کند؛ آن‌وقت دشمن مأیوس خواهد شد.

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸

* جوان مؤمن انقلابی

جوان های ما باید این خاطرات را فراموش نکنند؛ یکی از چیزهایی که بنده نگران آن هستم، این است که این نسل جوانِ بالنده‌ ما که بحمدالله، هم آگاه و با بصیرت است، هم دارای انگیزه است، آماده به‌کار است، وسط میدان است، انقلابی است، بتدریج این حوادث مهم را، این عبرتهای بزرگ دوران معاصر را از یاد ببرد؛ این کم‌کاری ماست، کم‌کاری دستگاه‌های مسئول است؛ این حوادث نباید کهنه بشود؛ حافظه‌ی تاریخی یک ملّت نباید ضعیف بشود.

اگر جوانهای ما در سرتاسر کشور این حوادث را ندانند، تحلیل نکنند، عمق‌یابی نکنند، در شناخت کشورشان و در شناخت آینده دچار اشتباه خواهند شد. جوانها باید این حوادث را درست بشناسند و بدانند که چه شد، چه اتّفاق افتاد، چه کسی بود؛ اینها را باید جوانها بفهمند.

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸

* جوان مؤمن انقلابی

ما مواجهیم با یک حمله‌ همه ‌جانبه‌ فرهنگی و اعتقادی و سیاسیِ اعلام نشده؛ یعنی شما حالا که من دارم می گویم، قاعدتاً از من قبول می کنید لکن اطّلاع ندارید از آنچه دارد اتّفاق می‌افتد؛ بنده اطّلاع دارم از آنچه دارد اتّفاق می‌افتد؛ من دارم می بینم چه دارد اتّفاق می‌افتد؛ لشکر فرهنگی دشمن و لشکر سیاسی دشمن با همه‌ ابزارهایی که برایشان ممکن بوده، حمله کرده‌اند به ما برای سست کردن اعتقادات دینی ما، سست کردن اعتقادات سیاسی ما، تقویت نارضایی‌ها در داخل کشور، جذب جوانها بخصوص جوانهای فعّال و اثرگذار در سطوح مختلف برای مقاصد خودشان؛ دارند کار می کنند.

خب، در مقابل اینها کارهایی دارد انجام می گیرد؛ بچّه‌های حزب‌اللّهی، مردمان مؤمن، مسئولان با تعهّد، کارهای خوبی دارند انجام می دهند لکن بیش از اینها باید در کشور کار بشود.

یکی از قلمروهای مهم، همین است که این مفاهیم باارزش مثل مفهوم جهاد، مفهوم شهادت، مفهوم شهید، مفهوم خانواده‌ی شهید، مفهوم صبر برای خدا، احتساب لله باید زنده بماند.

بیانات در دیدار اعضای ستاد کنگره‌ شهدای استان چهارمحال و بختیاری‌ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدی IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    0 0
    انسانی در پیشگاه خداوند یکتا سرافراز است که به سلاح علم همراه با تهذیب مجهز شود که یک مسیر الهی است و غرب بالاخص سردمداران امریکایی و رژیم جعلی صهیونیسم تهذیب را کنار گذاشته اند که کل جهان هستی، حتی ملتهای خودشان هم به تحقیر رفته اند و جایی ندارند.