جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری گردهمایی معاونان تهذیب سراسر کشور ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه به میزبانی مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، در دیدار مدیران و معاونان مدارس علمیه شرق استان، تقویت مباحث اخلاقی و تربیتی را از جمله مهم ترین برنامه های این معاونت در سطح مدارس علمیه عنوان کرد.

وی با بیان این که در همین راستا طرح جامع تربیتی باید با جدیت بیشتری در سطح مدارس علمیه اجرایی شود، افزود: این طرح جامع بهترین راه تقویت فعالیت های اخلاقی، تربیتی، مشاوره ای، فرهنگی و قرآنی در میان طلاب حوزه است.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که تقویت برنامه های تهذیبی و اخلاقی در سطح مدارس علمیه یک امر حیاتی است، خاطرنشان کرد: در همین راستا اجرای دقیق طرح جامع تربیتی در سطح مدارس علمیه ضروری است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه مدارس علمیه به برنامه های قرآنی تأکید کرد و گفت: باید مفاهیم قرآنی همواره مورد توجه طلاب جوان حوزه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نقش مدیران و اساتید حوزه در رونق فعالیت های قرآنی در مدارس علمیه بسیار مهم و محوری است، ادامه داد: طلاب حتی لحظه ای نباید از انس با قرآن و مفاهیم الهی غافل باشند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که برنامه های مدارس علمیه باید بر مبنای آموزه های قرآنی و اخلاقی استوار باشد، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم طلاب ما آینده ای روشن از لحاظ علمی داشته باشند باید بسترهای لازم را برای تقویت فعالیت های اخلاقی و تربیتی در حوزه فراهم کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، انسجام بخشی به برنامه های اخلاقی و تربیتی در حوزه را حائز اهمیت دانست و افزود: خوشبختانه با اجرای طرح جامع تربیتی در سال های اخیر شاهد جلوگیری از اقدامات موازی و منسجم شدن برنامه ها در این خصوص هستیم.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری گردهمایی معاونان تهذیب سراسر کشور ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه به میزبانی مازندران خبر داد و گفت: در این نشست سه روزه پیرامون مهم ترین برنامه ها و فعالیت های معاونت تهذیب حوزه های علمیه به ویژه طرح جامع تربیتی بحث و تبادل نظر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha