پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کوشیار محمدی

حوزه/ یک پیشکسوت رسانه ای گفت: از همه همکارانم در حوزه رسانه دعوت می کنم که اخبار اربعین را به صورت کامل، جامع و صحیح به اطلاع مردم و جهانیان برسانند تا فتنه رسانه ای محور غربی ـ عربی ـ عبری خنثی گردد.

کوشیار محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: هیچ کسی نمی تواند منکر نقش رسانه ها در زندگی امروز بشر باشد، از این رو باید نگاهمان را به سمت رسانه دگرگون کنیم.

این پیشکسوت رسانه ای تاکید کرد: ولی با این وجود هنوز مسئله رسانه و مکتوبات در کشور نهادینه نشده است و جا برای کار همچنان باقی است.

محمدی با انتقاد از وضعیت منفعلانه برخی از رسانه های کشور در مسایل ملی و مذهبی، عنوان کرد: دردی که امروز اکثر رسانه های کشور از آن رنج می برند، ورود اصحاب رسانه به جناح بندی های سیاسی و گروه بندی هاست که این خود آفتی بسیار مهلک برای حوزه رسانه می باشد.

این فعال رسانه ای در ادامه با تاکید بر اینکه رسانه های داخلی در بحث اربعین امسال کارنامه بسیار درخشانی از خود نداشته اند، افزود: به جز عده ای معدود از رسانه های برخط و مکتوب، مابقی رسانه های کشور در بحث پوشش اخبار اربعین کارنامه ای نه چندان قوی دارند.

این پیشکسوت رسانه ای با تاکید بر اینکه نگاه اصحاب رسانه باید نگاهی فراجناحی و فراگیر باشد، گفت: هرگاه رسانه ها وارد فضای سیاسی و حزبی شده اند مصالح کشور نیز به دست فراموشی سپرده می شود و این آفت هنوز رسانه های کشور را به شدت آزار می دهد.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه آزادی بیان در نوشتار، ویژگی یک روزنامه نگار و صاحب قلم باید باشد، گفت: کسانی که به نوعی قلم به دست دارند و به عنوان خبرنگار و روزنامه نگار در سطح جامعه شناخته می شوند وظیفه ای بس سنگین هم در بعد ملی و هم در بعد مذهبی و دینی برعهده دارند و باید مواظب باشند که هرگز به قلمی که خداوند به آن سوگند خورده است خیانت نکنند.

این پیشکسوت رسانه ای در ادامه با اشاره به اینکه باید اخبار اربعین امسال را بیشتر از سالهای گذشته پوشش دهیم، بیان کرد: رسانه های بیگانه و معاند چندین برابر ما درباره اربعین گفته اند و نوشته اند، البته در بعد منفی دست به قلم شده اند، اما رسانه های ما در این برهه از تاریخ چه کارنامه و رزومه ای از خود دارند!؟.

این فعال رسانه ای عنوان کرد: برخلاف تلاش های غیرمستقیم و مستقیم دشمنان و سرویس های جاسوسی بیگانه، اربعین امسال از هر سال دیگری شلوغ تر و با شکوه تر برگزار خواهد بود و این نشان می دهد که بصیرت و دشمن شناسی ملت ایران بالاتر از آن است که تئوریسین های سازمان سیا یا ام آی سیکس انگلیس از آن خبر می دهند.

این پیشکسوت رسانه ای در پایان سخنان خود گفت: از همه همکارانم در حوزه رسانه دعوت می کنم که اخبار اربعین را به صورت کامل، جامع و صحیح به اطلاع مردم و جهانیان برسانند تا فتنه رسانه ای محور غربی ـ عربی ـ عبری خنثی گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha