جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس عقیدتی سیاسی ارتش و هیئت همراه با مدیر حوزه‌های علمیه

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: طرح ارتقای تحصیلی روحانیون، یکی از دوراندیشی های هوشمندانه حوزه است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباس حسنی در جلسه عقیدتی سیاسی ارتش که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد عنوان کرد: چند هدف از برگزاری این جلسه وجود دارد؛ در مرحله اول می خواستیم موضوع ۲۴ مهر روز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی را گرامی داریم؛ این سازمان ۴۰ سال قبل ۲۳ مهر به پیشنهاد آیت الله خامنه ای تعیین و در سال ۵۸ توسط امام خمینی(ره) تصویب شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: تشکیل این سازمان یک کار جدید و نویی بود، امام کارهای تاسیسی و ابداعی زیاد داشته است چیزی که در ارتش نو بوده و از دستاوردهای انقلاب است سازمان عقیدتی سیاسی است.

وی اظهار کرد: در همه نیروهای نظامی یک سازمان به عقیدتی سیاسی وجود دارد و عناوین مختلف دارند ولی در سپاه نمایندگی ولی فقیه دارد آن ها تابعی از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش هستندو برای اولین بار در ارتش شکل گرفته و بعدها در نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلحجشکل می گیرد و تاسیس آن ها تابعی از ارتش است.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی بیان کرد: سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش سالروز دارد و این نقطه عطفی برای ارتش و سازمان های نظامی است، در آن زمان وقتی پیشنهاد از سوی رهبری داده شد برای برخی چون مساله نو بود واکنش هایی نشان دادند. یکی از بررگان ارتش خدمت امام رفت و گفت تشکیل این سازمان با وحدت فرماندهی نمی خواند، امام فرمودند ارتش بدون عقیدتی سیاسی نمی خواهیم. وقتی این بزرگ سخن امام (ره) را شنید عرض کردند ما نظرمان را گفتیم ما سرباز هستیم و هر چه گفته شد اطاعت می کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: بعد از این که عقیدتی سیاسی در ارتش مستقر شد و برکات وجودی روحانیت و کارهای دینی و تربیتی را در ارتش دیدند، امروز بیش از ما خواستار حضور روحانیت هستند و اگر در یگانی عقیدتی و سیاسی نباشد خواستار تشکیل آن می شوند.

وی گفت: بدون حضور عقیدتی سیاسی بسیاری از ماموریت های آن ها در بعد انگیزشی و ایمانی و اعتقادی بر زمین می ماند و این در ارتباط با جایگاه عقیدتی و سیاسی ارزشمنند است.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی بیان کرد: این برای حوزه علمیه موجب افتخار است روحانیتی که تربیت شده حوزه هاست و از حوزه به سازمان های نظامی و انتظامی رفتند افتخاراتی آفریدند که موجب افتخار حوزه هاست چرا که افرادی که تربیت کردند که اثیر گذار و تعیین کننده و سرنوشت ساز باشند.

وی اظهار کرد:هدف دیگر از برگزاری این جلسه تقدیر از و تشکر از مساعدت ها و همراهی حوزه های علمیه در زمینه ارتقای تحصیلی روحانیون است، طرح ارتقای تحصیلی روحانیون، یکی از دوراندیشی های هوشمندانه حوزه است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت:روحانیونی که به خاطر انقلاب از درس و بحث دل کندند و رفتند کار جهادی انجام دادند، آن ها که رفتند از نظر علمی چیزهایی از دست دادند امام(ره) می گفت امروز بودن در نهادها یک تکلیف است ما سالهاست در خدمت نظام هستیم و از برکات حوزه محروم هستیم.

وی تصریح کرد: این روحانیون جهاد کردند و در زمینه تحصیل که می توانستند مجتهد و صاحب درس و کرسی شوند اما به خاطر انقلاب چشم پوشی کردند همکاری حوزه در ارتقای تحصیلی این روحانیت بسیار کارساز است و جای قدردانی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی خاطرنشان کرد: شما در ارتباط با تحصیل افراد شاغل دستورات را صادر کردید البته هنوز مساعدت هایی نیاز است اگر این امر تحقق نیابد عده ای دچار خسارت های سازمانی می شوند فعالیت های دوراندیشی شما و نگاه مثبت رهبری در مورد فعالیت های شما روشن است با توجه به درک صحیحی که از ارتقای تحصیل دارید نیاز است این تلاش ها تداوم یابد.

وی اظهار کرد: سازمان عقیدتی سیاسی در نگاه مردم و ارتش از جایگاه بهتری نسبت به گذشته برخوردار است و به دلیل حرکت های فرهنگی هوشمند و نظام مند در سازمان ارتش، عقیدتی سیاسی ۱۶ طرح فرهنگی تحت عنوان طرح های فرهنگی مصباح برای مخاطبین مختلف تعریف کرده ایم که نقشه راه است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: هیچ یگانی وارد نمی شود مگر اینکه فرماندهان و روسای حفاظت اطلاعات و عناصر این طرح های فرهنگی را به عنوان نیازهاز روزمره خود قرار می دهند خوشبختانه سطح فرهنگ دینی در ارتش ارتقا یافته است.

وی بیان کرد: یکی از ابتکارات روز جمعه در سخنرانی های قبل از نماز جمعه توسط عقیدتی سیاسی بود که ۶۰۰ نماز جمعه در کشور در اختیار عقیدتی سیاسی بود و رزمایش فرهنگی بزرگی به شمار می رفت.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha