جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وضعیت بحرانی پیش روی والدین مسلمان، برای تحصیل اسلامی فرزندان

حوزه/ درحالی که مدارس دولتی رایگان در آمریکا، فرهنگ های غلط و انحرافی را به کودکان مسلمان می آموزند، والدین مجبورند با وجود بارسنگین اقتصادی فرزندان را به مدارس اسلامی بفرستند که خصوصی و پرهزینه هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» خبرنگاران با والدین در 4 ایالت مختلف آمریکا برای درک ماهیت چالش مدرسه پیدا کردن برای کودکان مصاحبه کردند. شکایات در رابطه با جنبه های مختلف مدارس اسلامی در آمریکا بی پایان است، از یک سو گزینه بارز مدارس دولتی رایگان والدین مسلمان را دچار وحشت می کند و از سوی دیگر مدارس اسلامی هزینه های بالایی بر والدین تحمیل می کنند.

گفتنی است حداقل هزینه مدارس اسلامی در جاهای مختلف متنوع است و میانگین آن 500 دلار برای هر کودک است. از سوی دیگر در مدارس دولتی کودکان با فرهنگ های غلطی مواجه می شوند که والدین شناخت چنین ایدئولوژی های انحرافی را برای کودکان نمی پسندند.

 مسعود که پدر 4 فرزند است می گوید: اگر توان مالی آن را داشته باشم، آموزش اسلامی را از فرزندانم دریغ نمی کنم. اهمیتی نمی دهم و حاضرم هر مبلغی را برای آموزش معارف اسلامی بپردازم، مسئولیت من آموزش درست به فرزندانم است.

 در مقابل بعضی والدین دانش آموزان را به کلاس های آخرهفته در مساجد می فرستد که البته زمان این کلاس ها بسیار کوتاه بوده و به گفته امام جماعت، برای تعلیم و تربیت کودکان کفایت نمی کند.

بحران تعلیم و تربیت اسلامی در آمریکا

 ذکی الله، امام جماعت مسجد محلی آتلانتا، شهری در ایالت جورجیای آمریکا معتقد است که وضعیت تعلیم و تربیت اسلامی کودکان مسلمان دراین کشور با بحران روبرو است.

وی که 15 سال امام جماعت در ایالت جورجیا بوده و چندین سال نیز به عنوان مدرس دینی در مدرسه اسلامی مشغول به کار بوده و کودکانش به مدارس اسلامی می روند، در گفتگو مستقیم یا غیرمسقتیم با والدین مسلمان آمریکایی، وضعیت تحصیل کودکان را یک بحران تلقی می کند.

ذکی الله می گوید: وقتی کودکان مسلمان آمریکایی به سن خاصی از رشد می رسند والدین شان در شهرهایشان شروع به پیدا کردن مدرسه برای آنان می کنند و یک مدرسه اسلامی در اولویت آنان قرار دارد. درحالی که نباید هیچ مانعی پیش روی خانواده های مذهبی برای فرستادن فرزندان شان به مدارس اسلامی باشد، اما در واقعیت وضعیت پیچیده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha