پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
راهپیمایی اربعین حسینی

حوزه/ حسینیان فشار و ازدحام جمعیت و عدم امکانات لازم در عراق را از مشکلات اساسی مطرح و اظهار کرد: به افرادی که می خواهند تازه حرکت کنند باید بگوییم در روزهای آینده موج سنگینی را در کربلا خواهیم داشت و بعد از زیارت حتما بازگردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، میر مسعود حسینیان، سرکنسول ایران در کربلا، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، با بیان اینکه امسال علی رغم تمامی توطئه هایی که دشمنان علیه شیعیان و مسلمانان و به خصوص برای ایجاد تفرقه بین دو ملت ایران و عراق کردند، شاهد راهپیمایی شکوهمند و ارزشمندی هستیم، گفت: این حضور میلیونی دارای تبعاتی است که دوستان در ایران و عراق منتظر چنین عکس العملی نبودند و لذا مشکلات ساده ای که قابل حل هم هست، ایجاد شده است.

وی فشار و ازدحام جمعیت و عدم امکانات موجود در عراق را از مشکلات اساسی مطرح و اظهار کرد: به افرادی که می خواهند تازه حرکت کنند باید بگوییم در روزهای آینده موج سنگینی را در کربلا خواهیم داشت و بعد از زیارت حتما بازگردند.

سرکنسول ایران در کربلا اظهار کرد: ما از طریق مواکب نیز اعلام کرده ایم زائرانی که در کربلا هستند بر اساس تاکیداتی که حضرت آیت الله سیستانی و دیگر علما در ایران کردند، ایام اربعین جزو زیارت محسوب می شود و ضرورتی ندارد که تا روز آخر بمانند.

وی افزود: زائران مدیریت زمان را داشته باشند تا در حمل و نقل به مشکل بر نخورند.

حسینیان با اشاره به اینکه علاوه بر کنسولگری در کتابخانه مرکزی کربلا در میدان مرکزی شهر نمایندگی را تشکیل دادیم تا به مشکلات مردم رسیدگی کنیم، گفت: مشکلات زائران اکثرا گم شدن افراد، مفقود شدن مدارک و پول است که اگر دقت و مراقبت بیشتری کنند این مشکلات کمتر پیش می آید.

وی توصیه کرد: زوار امنیت شخصی و بهداشت را رعایت  کنند و به خاطر گرمی هوا سعی کنند در زمان هایی که هوا خنک تر است حرکت کنند.

سرکنسول ایران در کربلا با اشاره به اینکه متاسفانه در چند روز گذشته حدود ۴۶ نفر فوتی داشتیم، متذکر شد: قریب به ۳۰ نفر فقط به خاطر ایست قلبی و مشکلات طبیعی فوت کردند و متاسفانه مابقی به خاطر حوادث رانندگی فوت شدند و این نشان می دهد که میزان بالای فوت مبنی بر ایست قلبی در سنین بالا بوده است که گرما، ازدحام جمعیت و تراکم کاری باعث می شود تا افراد اذیت شوند. بنابراین افراد سعی کنند حدالمقدور از آوردن کهنسالان خودداری کنند.

وی در خاتمه با بیان اینکه با وجود تلاش ها و اقداماتی که صورت گرفته، اما امکانات ما جوابگوی این جمعیت سنگین نیست، گفت: بالای ۷۰۰ وسیله نقیله از ایران به کمک برادران عراقی آمده است تا به جابه جایی زوار کمک کنند ولی با توجه به نبود زیرساخت لازم در جاده های عراق و عرض کم مسیرها، حضور بیش از حد خودروها نیز مشکل آفرین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha