جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رضا نوری

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: انتظار می‌رود نخبگان به‌ویژه روحانیان و حوزویان با استفاده از فرصت منابر و مجالس رئوس و محورهای بیانیه گام دوم انقلاب را برای اقشار مختلف مردم تشریح و تبیین کرده و امید به آینده را در دل مردم به‌ویژه نسل‌های جدید و جوان افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به رسالت حوزویان در قبال بیانیه گام دوم انقلاب، با بیان اینکه این بیانیه از سوی رهبری در چهلمین سال پیروزی انقلاب صادر شد، اظهار کرد: رهبری این بیانیه را چهار دهه پس از تشکیل جمهوری اسلامی نوشته و برای چهار دهه بعدی این انقلاب نقشه راه ترسیم کرده‌اند.

وی افزود: در این بیانیه شخصی با نبوغ و شایستگی‌های ویژه رهبری و با این تجربه بسیار ارزشمند، توصیه‌ای در یک مقطع برای مقطع طولانی دیگر کرده‌اند که باید مورد توجه همه مردم و مسئولان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه رهبری اهتمام و توجه ویژه‌ای به این بیانیه داشته‌اند، اضافه کرد: هدف و قصد بیانیه هم این است که انقلاب چهل‌ساله را یک گام تلقی کرده و برای چله بعدی تصویرسازی کند تا بر اساس این برداشت از گام اول بتوانیم گام دوم خود را به‌خوبی برداریم.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را صادر می‌کنند، افزود: امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده از تأکیدات رهبری در این بیانیه است، ازاین‌رو باید جوانان و نخبگان ما به آینده امیدوار بوده و مردم را امیدوار کنند.

حجت‌الاسلام نوری با تأکید بر اهمیت امیدآفرینی در جامعه و تزریق روحیه امیدواری به مردم از سوی روحانیان، اظهار کرد: بدون این کلید اساسی همه قفل‌ها، هیچ گامی نمی‌توان برداشت.

وی با بیان اینکه این امید ساده و متکی به واقعیت‌های موجود است، خاطرنشان کرد: رهبری کلید اساسی ورود به گام دوم و حرکت آینده انقلاب را امیدواری می‌دانند.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اینکه در آموزه‌های اسلامی هم ما به حسن ظن نسبت به خداوند و اراده و مشیت الهی دعوت شده‌ایم، افزود: یکی از مهم‌ترین گناهان و ضعف‌ها و مصیبت‌های انسان این است که فرد دچار ناامیدی شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس انتظار می‌رود نخبگان به‌ویژه روحانیان و حوزویان با استفاده از فرصت منابر و مجالس رئوس و محورهای بیانیه گام دوم انقلاب را برای اقشار مختلف مردم تشریح و تبیین کرده و امید به آینده را در دل مردم به‌ویژه نسل‌های جدید و جوان افزایش دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha