پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کمپین «آخر هفته رای دادن مسلمانان» با شعار صدای بلند در کانادا

حوزه/ کمپین «آخر هفته رای دادن مسلمانان» در مساجد کانادا آغاز به کار کرده است. شعار این کمپین صدای بلند می باشد و مسلمانان معتقدند که رای دادن بلندترین صدایی است که یک نفر می تواند داشته باشد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، یک سازمان آموزش مدنی در کانادا با عنوان «رای مسلمانان کانادایی» از روز جمعه 11 اکتبر فعالیت خود را با عنوان کمپیین «آخر هفته رای دادن مسلمانان» آغاز کرده و با شعار «صدای بلند» در بیش از 200 مسجد در 6 استان و قلمرو مختلف به تشویق جامعه اسلامی برای رای دادن اقدام می کند.

علی منیک مدیر اجرایی این سازمان گفت:  «آخر هفته رای دادن مسلمانان» یکی از راه ها برای شکستن موانع پیش روی رای دادن مسلمانان کانادایی است تا پیشاپیش نظرسنجی ها انجام شود و مطمئن شویم که مسلمانان برای رای دادن ثبت نام می کنند و بدانند که کجا و چگونه باید رای بدهند.

وی افزود: داوطلبان کمپین ما در این انتخابات یک میلیون تماس با اعضای جامعه داشته اند، با این شعار که ما وقتی رای می دهیم بلندترین صدا را داریم.

منیک خاطرنشان کرد: بررسی جامعه ما نشان می دهد که ما می توانیم انتظار بیشتری از مشارکت مسلمانان در این انتخابات داشته باشیم.

 در مسجد تورنتو واقع در قلب مرکز شهر تورنتو ، امام دکتر وائل شهاب در نماز جمعه مسلمانان را به رای دادن تشویق کرده و این عمل را یک مسئولیت مدنی و مذهبی معرفی می کند.

دکتر شهاب گفت:  در حقیقت ، رأی دادن یک وظیفه مدنی و شرعی است. انتخابات یکی از مؤثرترین وسیله هایی است که بر تحولات اجتماعی در جوامع ما تأثیر می گذارد.

وی گفت: علاوه بر این مسلمانان به صراحت در قرآن و سنت (سنت پیامبر) موظف هستند که با همگان به دلایل مشترکی که برای همه سودمند است ، همکاری کنند. این فراگیر است ، منحصر به فرد نیست.

 امام جماعت افزود: مسلمانان باید با ایمان رأی دهند و به طور فعال در خدمات عمومی و زندگی مدنی شرکت کنند.

وی افزود:  ما دست به دست هم می دهیم و با همه بخش های های جامعه کانادا همکاری می کنیم تا عدالت ، انصاف، امنیت و آزادی برای همه را حفظ کنیم.

 کمپین رای مسلمانان کانادایی در سال 2015 آغاز به کار کرد و هدف آن این بود که تقریبا 767 هزار رای دهنده مسلمان را در سرتاسر کانادا،  در تمامی سطوح دولتی و غیرحزبی بسیج کند.

گفتنی است  جمعیت مسلمانان کانادا طی یک دهه گذشته 82 درصد افزایش یافته است  و  از حدود 579،000 در سال 2001 به بیش از 1 میلیون نفر در سال 2011 رسیده است. مسلمانان 3.2 درصد از کل جمعیت کانادا را تشکیل می دهند. تقریباً 79 درصد از مسلمانان کانادایی در انتخابات فدرال 2015 رای دادند. مشارکت رأی دهندگان مسلمان در برخی از مناطق 88 درصد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha