سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت باید در همه مسائل الگو و اسوه ای حسنه برای جامعه باشد، خاطرنشان کرد: رفتار و اعمال روحانیت باید در جامعه جاذبه ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی صادقی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری، عصر امروز در دیدار جمعی از مبلغان دینی، تبلیغ دین را یکی از مهم ترین و حساس ترین وظایف روحانیت در طول تاریخ برشمرد و گفت: گسترش اسلام ناب در جامعه مرهون تلاش های علما و روحانیت در طول تاریخ است.

وی با بیان این که امروز شرایط تبلیغ دین با گذشته بسیار متفاوت است بر ضرورت به کار گیری از ابزارهای نوین به منظور بالابردن اثرگذاری تبلیغ معارف الهی در جامعه تأکید کرد.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که برای موفقیت و اثرگذاری تبلیغ دین باید ابزارهای سنتی و روز همزمان با هم به کار گرفته شود، بیان داشت: باید از ظرفیت بالای منبر و خطابه در کنار سایر ابزارهای نوین تبلیغی بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تبلیغ عملی یکی از مهم ترین و اثرگذارترین شیوه تبلیغ است، افزود: یک مبلغ دین باید در عمل به همان مطالبی که در منابر و خطابه های خود بیان می کند کوشا باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری با بیان این که امروز جامعه به ویژه نسل جوان عملکرد مبلغان دینی و روحانیت را رصد می کنند، خاطرنشان کرد: اثرگذاری سخنان ما باید با عمل به آن در جامعه همراه باشد.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که امروز دشمن به دنبال تخریب چهره روحانیت در جامعه اسلامی است، افزود: به همین دلیل با تبلیغات دروغین و غیر واقعی می کوشد چهره ای دیگر از روحانیت در میان مردم معرفی کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت باید در همه مسائل الگو و اسوه ای حسنه برای جامعه باشد، خاطرنشان کرد: رفتار و اعمال روحانیت باید در جامعه جاذبه ایجاد کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری با اشاره به این که مردم روحانیت را وارثان پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) در جامعه اسلامی می دانند، افزود: پس باید اخلاق، رفتار و اعمال ما نیز در مسیر سیره اهل بیت(ع) باشد.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز جامعه اسلامی با مشکلات فرهنگی و اجتماعی بسیاری مواجه است، گفت: روحانیت به عنوان پرچم داران تبلیغ دین در جامعه باید با آگاهی دادن به مردم، مسیر حرکت صحیح جامعه را مشخص کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان اسلام و انقلاب همه توان خود را در جهت تضعیف دین و آرمان های انقلاب به کار گرفته اند، افزود: روحانیت نیز باید بخشی از منابرو خطابه های خود را به تقویت آرمان ها و ارزش های اصیل انقلاب اختصاص دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha