سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سخنرانی حجت الاسلام رفیعی در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در بیت آیت‎الله العظمی شبیری زنجانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از اموری که در زیارت نامه های همه ائمه اطهار می خوانیم ولی براحای از کنار آن می گذریم بحث دشمن شناسی است، گفت: دشمن شناسی نشانه تکامل عقل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کربلا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، در بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین(ع) اظهار کرد: امروز صدها هزار شیعه از سراسر جهان توفیق زیارت کربلا را کسب کردند که اتفاق فوق العاده ای در حال رقم خوردن است و یکی از امور مهمی که در زیارتنامه ها می خوانیم و به راحتی از کنار آن عبور می کنیم مسئله دشمن شناسی است.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با بیان اینکه ما در زیارت نامه می خوانیم (من برائت اعدائکم) (و عدوا لمن عاداکم) و... و. گفت: دشمن شناسی نشانه تکامل عقل است؛ مشکل مردم در زمان عاشورا و در کربلا به تعبیر امام صادق(ع) این بود که دشمن و دوست خود را نشناختند، مردم در کربلا دشمن شناسی نداشتند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: فاجعه آنجا بود که مردم در روز عاشورا برای رسیدن به خدا به امام حسین(ع) حمله می کردند واین از بی بصیرتی و عدم دشمن شناسی است.

وی با اشاره به اینکه ۹ سوره قرآن با دشمن شناسی آغاز می شود که یکی از آنها سوره مبارکه ممتحنه است عنوان کرد: امام علی(ع) به مالک اشتر نامه نوشته ای مالک از دشمنی که باتو صلح می کند از او بیشتر بترس.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی یادآور شد: ۳۰۰ آیه قرآن راجع به منافقین است و امام صادق فرمودند یک چهارم آیات قرآن درباره دشمن است.

وی در توضیح علامت ها و نشانه های حربه های دشمن گفت: نخستین نشانه دشمن ایجاد یاس و ناامیدی است، طبق فرموده معصوم ۳۲ آیه در قرآن به نام آیات امید بخش هست یکی آیه ای از سوره زمر است.

استاد حوزه علمیه قم اذعان داشت: ناامیدی حربه دشمن بوده وامید همراه با تلاش کارآمد است، انسان ها در دنیا  سه دسته اند عده ای رشد می کنند وبرخی رکود دارند  وبرخی سقوط می کنند

وی ابراز داشت: در کربلا حر و ظهیر رشد کردند و عده ای چون عبد الله بن عمر  سینه امام حسین(ع) را بوسید ولی نرفت یاری امام که رکود بود و عمر بن سعد سقوط کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی افزود:حربه دوم دشمن گسترش ابتذال است، امروزه گسترش ماهواره ها و سایت های مبتذل و فضای مجازی مسموم و بدحجابی  در همین راستا است‌

وی با بیان اینکه برای مبارزه با دشمن باید حربه های آن را شناخت تصریح کرد:حربه سوم دشمن ایجاد شک وشبه است کارشناس دینی خاطرنشان کرد: دشمنان درصد گسترش شبه افکنی در جامعه است، شبه داشتن مشکل نیست در شبه ماندن معضل است.

وی تاکید کرد:حربه چهارم دشمن هزینه کردن است، مسجد ضرار مصداق بارز این خربه دشمن بوده، راه مبارزه با این حربه هزینه کردن شیعه در راه ولایت و دین است.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی اضافه کرد: ایجاد رعب وترس وخواری در بین مردم پنجمین حربه دشمن است سال های سال در زمان طاغوت، ما را خوار کرد و نمی توانیم را تحمیل کرد.

وی ابراز کرد: دوست شناسی کافی نیست، طبق حدیثی از معصوم، عاقل ترین مردم کسی است که دو ویژگی داشته باشد نخست اینکه خدا را بشناسد واطاعت کند و دوم اینکه دشمن را بشناسد واز آن برائت جوید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha