جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان این‌که حضور در پیاده‌روی اربعین ارزشمند و دارای ثواب بسیاری است، گفت: پیاده‌روی اربعین مظهر دفاع و زنده نگه‌داشتن عدالت و مبارزه با ظلم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به برپایی پیاده‌روی اربعین در کشور عراق اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین از منظرهای مختلف قابل‌بررسی و اهمیت است.

وی ادامه داد: از یک منظر نشان وحدت امت اسلامی بر محور ولایت و امام حسین (ع) است که به‌صورت عینی قابل‌مشاهده و بررسی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجبی افزود: از سوی دیگر این حرکت نشان‌دهنده‌ی الگویی از سبک زندگی اسلامی و همدلی امت است.

وی تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین مصداق بارز "اشداء علی الکفار رحماء بینهم" است که در توصیف جامعه اسلامی در قرآن آمده است .

قائم‌مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی بابیان این‌که پیاده‌روی اربعین زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی است، ابراز داشت: اهمیت و نقش این پیاده‌روی در آگاه‌سازی ملت‌های بیدار موجب شده که استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل این مراسم عظیم را در بایکوت خبری شدیدی قرار بدهند چراکه انعکاس اخبار آن موجب جلب‌توجه همه انسان‌های خواستار حقیقت می‌شود.

 وی بابیان این‌که پیاده‌روی اربعین مظهر دفاع و زنده نگه‌داشتن و تجلیل از عدالت و مبارزه با ظلم است، تصریح کرد: بُعد دیگر پیاده‌روی اربعین تحولی است که به‌صورت معنوی در انسان‌ها به وجود می‌آید و ازاین‌جهت می‌تواند مورد اهمیت واقع شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجبی ادامه داد: در روز اربعین همه به عشق اباعبدالله گرد هم می‌آیند و درواقع چنین حرکتی بهترین عامل برای ایجاد وحدت بین تمامی انسان‌های حق‌طلب از هر ملت و هر آیینی است.

وی افزود: در این پیاده‌روی شیعیان، اهل سنت و حتی گاهی افرادی از ادیان آسمانی حضور دارند که نشان‌دهنده وحدت‌بخش بودن این مراسم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ُبعد وحدت‌بخشی این راهپیمایی هرروز بیشتر می‌شود که ریشه در محبت بر خواسته از معرفت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha