جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بازدید حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که فرهنگ وقف باید در کشور جا بیفتد، گفت: مسئولان سازمان اوقاف باید در جامعه اعتماد سازی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت وقف در جامعه اسلامی اظهار داشت: یکی از کارهایی که در فقه ما نیز پیش بینی شده، سنت حسنه وقف است.

وی ادامه داد: وقف در واقع حسنه ای است برای این که افراد تا زمانی که حیات دارند و زمانی که از دنیا می روند بتوانند از ثواب آن بهره مند بشوند و اگر موقوفات در زمینه فرهنگی هم وقف شود، اثرات آن در جامعه دو چندان می شود.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی با بیان این که در زمان های گذشته اهتمام بیشتری به وقف بود، تصریح کرد: در زمان کنونی اگر امکان داشته باشد تا مسئولان سازمان اوقاف و سایر مسئولان  اعتماد سازی بیشتری در بین مردم صورت بدهند قطعا ثمرات این اعتماد سازی مشخص خواهد شد.

وی افزود: چرا که در زمان های گذشته و به خصوص دوران ستم شاهی موقوفات در مسیری که واقفین تاکید کرده بودند، هزینه نمی شد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر مسئولان اوقاف این اعتماد را جلب کنند قطعا دغدغه افرادی که می خواهند در این مسیر حرکت کنند از بین می رود.

وی ادامه داد: به هر حال بسیاری از افراد جامعه به وقف علاقمند هستند و تنها دغدغه مصرف درست آن را دارند که باید از طریق اعتماد سازی این دغدغه آن ها برطرف شود.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی احیای موقوفات را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: سازمان اوقاف اگر موقوفات را زنده کند قطعا می توان در مسیر توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور گام های اساسی را برداشت.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ وقف باید در کشور جا بیفتد تا چرا که تا هزاران سال آثار وقف در جامعه باقی می ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha