سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دشمن شناسی

حوزه/ یک پژوهشگر مهدوی گفت: دشمن شناسی و ولایت پذیری زمانی حاصل می شود که نسبت به امام معرفت پیدا شود و با دوستان اهل بیت(ع) دوستی و با دشمنان آنان دشمنی داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست اخلاقی معرفتی با موضوع «تحلیل معرفتی فرازهایی از زیارت  اربعین» با سخنرانی «حجت الاسلام حامد جدیدی» مسئول واحد دشمن شناسی بنیاد مهدویت، مولف و مبلّغ  حوزه با حضور کارکنان و عموم بانوان در سالن اجتماعات مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام جدیدی  با بیان روایتی از حضرت امیر المومنین علیه السلام که می فرمایند : «ایمان هیچگاه کامل نمی شود، مگر اینکه مقام نورانیت مرا بشناسند» اذعان کرد: بخش معرفتی مقام اهل بیت علیهم السلام تنها در کتب تخصصی شیعه و فقط برای افراد خاص است و نیاز است مبلغانی، با فکر و مطالعه عمیق، این معارف را به زبان عموم مردم بیان کنند، از طرفی دیگر مخاطبین نیز باید سطح فهم خود را بالا ببرند تا بتوانند عمق مطالب را درک کنند.

وی با استناد به حدیث حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) درباره عظمت خلقت آسمان اول نسبت به آسمان دوم آن را به انگشتری در وسط بیابان تشبیه کرد و افزود: تاکنون سیصد میلیارد کهکشان در آسمان اول کشف شده است.   

وی پیامبر را رحمت للعالمین خواند و اذعان کرد: انوار ملکوتی و الهی پیامبر و اهل بیت (علیهم السلام) بر تمام عوالم سیطه دارد و آنها را هدایت میکند.

حجت الاسلام جدیدی با یادآوری به این مطلب که ما در خلقت هفتم هستیم و باید ۵ مرحله (عالم ذر، دنیا، برزخ و قیامت و آخرت را طی کنیم گفت: تا زمانیکه در عالم دنیا هدایت به اوج نرسد دنیا وارد عالم برزخ نمی شود.

مولف کتاب با بیان آیه ۸۱سوره مبارکه آل عمران «وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَ النَّبِیِّینَ لَمَا آتَیْتُکُمْ مِنْ کِتَابٍ وَحِکْمَةٍ ثُمَّ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مُصَدِّقٌ لِمَا مَعَکُمْ لَتُؤْمِنُنَّ بِهِ وَلَتَنْصُرُنَّهُ ۚ قَالَ أَأَقْرَرْتُمْ وَأَخَذْتُمْ عَلَیٰ ذَٰلِکُمْ إِصْرِی ۖ قَالُوا أَقْرَرْنَا ۚ قَالَ فَاشْهَدُوا وَأَنَا مَعَکُمْ مِنَ الشَّاهِدِینَ» به اقرار گرفتن خدا از پیامبران قبلی درباره پیامبر آخر الزمان اشاره کرد و خاطر نشان شد: همه پیامبران زمینه ساز آمدن اهل بیت علیهم السلام و تشکیل حکومت اسلامی بوده اند.

مبلّغ حوزه محور زیارات، علی الخصوص زیارت اربعین زیارت عاشورا و جامعه کبیره را، شناخت معرفتی به مقام ولایی اهل بیت برشمرد و تصریح کرد: یکی از عمده ضعف ها که باعث شده که جامعه بشری از سقیفه تا کنون اهل بیت(ع) را کنار بزنند و انسان غیر معصوم را بر جامعه حاکم کنند، نشناختن مقام ولایی اهل بیت علیهم السلام است ...

وی  افزود: جریان سقیفه محدود به ۱۴۰۰سال پیش نیست و هنوز هم وجود دارد و بخاطر عدم معرفت این جایگاه، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هنوز ظهور نکرده است.

حجت الاسلام جدیدی دین را در لایه های اعتقادات، احکام و اخلاق و معارف دانست و لایه معرفت را به عنوان عمیق ترین مراحل بیان نمود و افزود: تا زمانیکه شیعه معرفت به امام نداشته باشد بقیه مردم دنیا را هم نمی تواند با مقام امام آشنا کند،  در حالیکه شیعه باید زمینه ساز ظهور حضرت باشد.

وی، تولی و تبری را بعنوان دومین نکته درباب زیارات، علی الخصوص زیارت اربعین برشمرد و اذعان کرد: دشمن شناسی و ولایت پذیری زمانی حاصل می شود که نسبت به امام معرفت پیدا شود و با دوستان اهل بیت(ع) دوستی و با دشمنان آنان دشمنی داشت.

مسئول دشمن شناسی بنیاد مهدویت، قوم بنی اسرائیل را بعنوان اولین حزب الله دانست که وظیفه تشکیل حکومت اسلامی را داشتند ولی با نفوذ یهود و ضعف در دشمن شناسی و معرفت ولایت الهی، موفق به تشکیل حکومت نشدند. در زمان حضرت سلیمان نیز هدف تشکیل حکومت بود ولی با فوت حضرت و نفوذ یهود این امر حاصل نشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha