سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جمال بن عبدالسلام

حوزه/ جمال بن عبدالسلام در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در الجزایر گفت: مردم الجزایر به انقلاب اسلامی ایران علاقه‌مندند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه جمال بن عبدالسلام، رهبر حزب اسلام‌گرای جبهه الجزایر و از حامیان مقاومت اسلامی و قضیه فلسطین با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر با سید جلال میرآقایی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

میرآقایی در سخنانی، به سوابق ارتباطات فرهنگی بین دو ملت ایران و الجزایر از دوران انقلاب الجزایر تا عصر حاضر اشاره و حمایت علما و اندیشمندان ایرانی از انقلاب الجزایر و شرکت آنان در کنفرانس اندیشه اسلامی را مثمرثمر ارزیابی کرد.

وی با اشاره به مشترکات فرهنگی دو کشور در علاقه به اهل بیت پیامبر اکرم(ص)، مهمترین وجه اشتراک امروزین در این روابط را اهتمام به امور مسلمانان و در رأس همه آنها مسئله فلسطین و مقاومت اسلامی برشمرد.

جمال بن عبدالسلام نیز با ذکر بخشی از تاریخ حمایت‌های مردم الجزایر از حرکت‌های اسلامی و انقلابی در قاره آفریقا، موضوع فلسطین را از محوری‌ترین مسایل امت اسلام دانست و گفت: تاریخ حمایت‌‎های مردم الجزایر از قبله اولین اسلام به اعماق تاریخ و دوران جنگ‌های صلیبی برمی‌گردد و آنها در تمام دوره‌ها پشتیبانی مادی و معنوی خود را از قدس شریف دریغ نداشته و در راه آن با جان و مال فداکاری کرده‌اند.

رهبر حزب اسلام‌گرای جبهه الجزایر با اشاره به علاقه‌مندی مردم الجزایر به ایران، انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، فعالیت‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را برای تحکیم این روابط با اهمیت برشمرد.

در پایان این دیدار، رایزن فرهنگی کشورمان از جمال بن عبدالسلام برای شرکت در سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در هفته وحدت در تهران برگزار می‌شود، دعوت به عمل آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha