سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
وقف

حوزه/ نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تشویق واقفین به وقف های اربعین را امری ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه وقف به معنای مفهوم عام است، از این رو می توانیم افرادی را پیدا کنیم که موقوفات خود را در حوزه مقدمات کار، تسهیلات زائرین، اطعام و اسکان زائر، ایجاد امکانات ورود و خروج زائرین انجام دهند.

فرج الله رجبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، محوریت مردم در اربعین حسینی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ورود دولت در عزاداری مردم در اربعین حسینی تشویقی بوده و این مردم هستند که محوریت دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم حرکت اربعین به صورت مردمی حفظ شود، افزود: این امر اگر مردمی شود تلقی پیدا می کند و می تواند نیز جنبه شعائری نیز یپدا کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر عزاداری و اربعین حسینی با عنوان یک شعار مطرح شود قطعا مبنای آن مردم می شود، که اگر تعویض دولت ها هم نیز اتفاق افتاد، این امر ماندگار شود.

وی ایجاد همبستگی در اربعین حسینی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: قطعا وظیفه دولت به عنوان یک دولت اسلامی این است که مقدمات و تسهیلاتی را برای زائرین فراهم کند.

رجبی تشویق واقفین به سوی وقف های اربعین را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وقف به معنای مفهوم عام است، از این رو می توانیم افرادی را پیدا کنیم که موقوفات خود را در حوزه مقدمات کار، تسهیلات زائرین، اطعام و اسکان زائر، ایجاد امکانات ورود و خروج زائرین انجام دهند.

وی در پایان تاکید کرد: باید از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه نیاز سنجی ها صورت گیرد تا واقفین وقف ها را انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha