پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
8.jpg

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان از اطعام بیش از ۴۰ هزار نفر از زائرین اربعین حسینی در ۳ موکب متعلق به اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان طی چند روز اخیر خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سنندج، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان، حجت الاسلام محمد کاروند، مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار داشت: موکب امام خامنه ای در مرز خسروی ،موکب اجرای نیت موقوفات اهل سنت و موکب سید الشهدا روستای خسرو آباد بیجار ۳ موکب اوقاف و امور خیریه کردستان هستند که در ایام اربعین به خدمت رسانی به زائران می پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: موکب امام خامنه ای با همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه استانهای اردبیل، کرمانشاه و کردستان در مرز خسروی دائر شده است و روزانه 7 هزار نفر در این موکب اطعام و پذیرایی می شوند.

وی یادآور شد: همچنین موکب اجرای نیت موقوفات اهل سنت در شهر سنندج خروجی کرمانشاه دائر شده است و در این موکب نیز روزانه 4 هزار نفر اطعام و پذیرایی می شوند و با گذشت نزدیک به یک هفته از فعالیت این مواکب تا کنون قریب به ۴۰ هزار نفر زائر از خدمات مواکب اوقاف و امور خیریه کردستان بهره مند شده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان داشت: تعداد ۴۰ نفر از کارکنان اوقاف، ماموستایان، هیات امناء و خدام اماکن متبرکه  در این مواکب مشغول فعالیت می باشند و خدمت رسانی تا چند روز بعد از اربعین نیز ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام کاروند ادامه داد: راه پیمایی اربعین یک نماد جهانی برای نمایش اتحاد و همدلی مسلمانان علیه ظلم،بی عدالتی و فساد است و نه تنها موجب افزایش معنویت و تطهیر روح زائران می گردد موجبات دوستی و صمیمیت هرچه بیشتر بین مسلمانان را به وجود آورده است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت اهل سنت در راستای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی، بیان کرد: این فعالیت نشان دهنده وحدت و همدلی در کشورمان است و انتظار می رود که این همراهی و همدلی همچنان در دیگر صحنه های ملی و دینی نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha