جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار با تاکید بر اینکه طلاب نباید با موضوع پژوهش بیگانه باشند، گفت: پژوهش پایه و اساس علوم بشری است و هیچ عالمی بدون پژوهش عالم و دانشمند نشده است، لذا از فرصت هایی که دارید در راه پژوهش و تحقیق بهترین استفاده را ببرید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی، پیش از ظهر امروز در نشستی با طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار که با موضوع پژوهش در حوزه ها برگزار گردید، اظهار داشت: یکی از اولین قدم ها در راه علم، پژوهش می باشد که از نظر بسیاری از ما این مهم هنوز مغفول مانده است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار ادامه داد: تا زمانی درباره یک موضوع پژوهش و تحقیق انجام ندهیم معلومات ما درباره آن موضوع ناقص و یا اشتباه خواهد بود.

وی تصریح کرد: از این روست که همواره از طلاب و دانشجویان خواسته می شود که مسئله پژوهش را در طول تحصیل به معنای واقعی لحاظ کنند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه منابع پژوهشی در حوزه ها و دانشگاه های کشور کم نیستند، اظهار داشت: خوشبختانه هم وجود کتابخانه های سنتی و کلاسیک و هم فضای مجازی دسترسی ما به منابع پژوهشی را به صورت چشمگیری سریع، آسان و افزایش داده است که باید از این فرصت استفاده و بهره لازم را ببریم.

حجت الاسلام معصوم خانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نگاه دانشگاه ها و حوزه ها به مسئله کلیدی پژوهش هرگاه کاربردی شد، بی شک شاهد ترقی و ارتقا علوم به معنای واقعی و عملی آن خواهیم بود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار با تاکید بر اینکه طلاب نباید با موضوع پژوهش بیگانه باشند، گفت: پژوهش پایه و اساس علوم بشری است و هیچ عالمی بدون پژوهش عالم و دانشمند نشده است، لذا از فرصت هایی که دارید در راه پژوهش و تحقیق بهترین استفاده را ببرید.

حجت الاسلام معصوم خانی ادامه داد: خوشبختانه اساتید حوزوی نیز همواره با دل و جان آماده کمک به طلاب برای انجام پژوهش هستند و از این لحاظ هیچ مشکلی در مدارس علمیه نداریم.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه پژوهش و تهذیب باید ویژگی هر طلبه در حوزه های علمیه باشد، گفت: علم بی عمل و بالعکس عمل بی علم هر دو طلبه و طالب علم را از مسیرش خارج و خدایی ناکرده منحرف می کند، لذا از این روست که بزرگان دین همواره ما را به رعایت تهذیب و تقوا در کنار کار تحقیقاتی، علمی و پژوهشی تشویق و ترغیب می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha