سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

 حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: دانشجو نباید هرگز از سیاست فراری باشد، بلکه سخن بنده این است که دانشجو باید هم سیاست را خوب بفهمد و هم سیاست بازی را.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام سید موسی محمودی، پیش از ظهر امروز در جمع تعدادی از دانشجویان برتر و نخبه شهرستان بیجار اظهار داشت: در هر سال استان کردستان در کنکور رتبه های یک رقمی و دو رقمی بسیاری داشته است که نشان از استعدادهای فراوان در این منطقه از کشور دارد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار با اشاره به اینکه شما نخبگان مایه سربلندی استان و شهرستان هستند، گفت: شما که امروز حائز رتبه های ممتاز در کنکور سراسری شده اید، ابتدا باید از خانواده خود یعنی مادر و پدرتان سپاسگزار باشید که شما را طوری تربیت کرده اند که بتوانید در چنین روزی برای آنها افتخار بیافرینید.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه دوران دانشجویی به مانند دوران طلبگی فراز و نشیب های فراوانی دارد، تاکید کرد: ان شاء الله با ورود به عرصه تحصیلی به معنای عملی با چشم خود شاهد بسیاری از اتفاقات خوب و دلگیر می شوید که باید گفت این اتفاقات خود شیرینی دوران تحصیل می باشند.

حجت الاسلام محمودی در ادامه با اشاره به اینکه دانشجو و طلبه هر دو در یک مسیر حرکت می کنند، بیان کرد: دانشجو و طلبه را باید یک روح در دو کالبد نامید ولو اینکه برخی تفاوت ها باهم داشته باشند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شما دانشجویان عزیز به جز آموختن دروس دانشگاهی باید بتوانید هم شخصیت علمی و هم اخلاقی خود را تقویت نمایید و از ورود به گروه ها و جریان هایی که به نوعی مورد دارند به شدت پرهیز کنید.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: البته منظور بنده این نیست که دانشجو از سیاست فراری باشد، بلکه سخن بنده این است که دانشجو باید هم سیاست را خوب بفهمد و هم سیاست باز را.

حجت الاسلام محمودی با تاکید بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه در این برهه از تاریخ انقلاب اسلامی گفت: بسیاری از جریان های خارجی و حتی داخلی به دنبال این هستند که بین طلبه و دانشجو اختلاف ایجاد کنند تا هر دو مرکز علمی کشور یعنی حوزه و دانشگاه را از نظر علمی عملا فلج کنند، لذا باید در مقابل این جریان های خزنده به شدت هوشیار باشید.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: هرگاه دیدید که بین طلبه و دانشجو از نظر تئوری و عملی اختلاف افتاد آن زمان باید فهمید که جریان نفوذ موفق عمل کرده است، لذا از پیوستن به گروه هایی که همواره دم از جدایی بین دانشگاه و حوزه می زنند دوری کنید و بنده این سخنان را نیز بارها برای طلاب بیان نموده ام و آنها را در این باره آگاه کرده ام.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha