سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید حقوق الناس را پاسداری کنند و نگذارند حق کسی ضایع شود، تصریح کرد: رسانه‌ها باید به‌گونه‌ای فعالیت و هدایت کنند که عدالت در کشور برقرار شده و توزیع منابع ثروت عادلانه باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار مسئولان رسانه‌های استان، با اشاره به رسالت رسانه‌ها، اظهار کرد: رسانه مقدس بوده و بر اساس این تقدس، باید واقعیات را به نظر مردم برساند تا شفاف زندگی کنند.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید کارهای مثبت را اطلاع‌رسانی و عملکردهای ضعیف را گوشزد کنند، افزود: رسانه سفره‌ای است که می‌تواند برکات زیادی برای مردم و نظام و مسئولان داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: رسانه می‌تواند از زاویه شفاف‌سازی جامعه دینی و روابط مسئولان و مردم، مطالبه گری مردم از مسئولین و همچنین از نظر اینکه خود رسانه اهرم کنترل برای مسئولان و متولیان است تا بدانند اگر کوتاهی و کم‌کاری کنند چشم بیدار و دوربینی وجود دارد که نظاره‌گر آن‌ها است، منشأ اثر و برکت باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه فعالیت رسانه‌ها کار حساس و ظریفی است، اضافه کرد: از سوی دیگر مسئولان هم باید بدانند به خودشان واگذاشته نشده‌اند و دستگاه‌های ناظر دولتی و مردمی ازجمله رسانه‌ها وجود دارند که بر عملکرد آن‌ها نظارت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید حقوق الناس را پاسداری کنند و نگذارند حق کسی ضایع شود، تصریح کرد: رسانه‌ها به‌گونه‌ای فعالیت و هدایت کنند که عدالت در کشور برقرار شده و توزیع منابع ثروت عادلانه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه رسانه باید جایگاه پیشرفت و پیشگیری داشته باشد، افزود: از زاویه دیگر رسانه می‌تواند زمینه توسعه استان را فراهم کند؛ به این معنا که نیازها و خلأها را بررسی کرده و برای رفع آن‌ها راهکار ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد توسعه باید ابتدا خلأها و کمبودها را ببینیم و سپس راهکار بدهیم، اضافه کرد: به عنوان مثال رسانه‌ها باید بررسی کنند چه میزان بستر فعالیت بخش خصوصی در استان فراهم است؛ زیرا یکی از ابعاد توسعه در استان گردشگری بوده و رسانه‌ها در تبیین جایگاه‌های گردشگری دخیل هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: اگر توسعه استان را پیگیری می‌کنیم باید این توسعه همه‌جانبه بوده و همه بخش‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را در برگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: باید در بخش فرهنگی فضای توسعه ایجاد کنیم؛ زیرا سر دادن شعار توسعه آسان است اما باید فضای آن مهیا باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha