سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
شروع بکار « رادیو اربعین مرکز کرمانشاه» در برنامه قدمگاه کربلا ؛

حوزه/ استان کرمانشاه از دیر باز مسیر تردد زائران عتبات و عالیات بوده و کرمانشاهیان در مهمان نوازی در این مسیر مشهور است و اینبار شروع بکار «رادیو اربعین مرکز کرمانشاه» در برنامه قدمگاه کربلا، همدم زوّار در مسیر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، مسیر نجف تا کربلا برای عاشقان اباعبدالله(ع) که هر سال به عشق اربعین پای پیاده به سمت کربلا حرکت می کنند، شور دیگری دارد. زائران از ابتدای مسیر، با کوله ای سبک و کفش هایی ساده و آذوقه ای اندک، از شهر نجف پای در جاده عاشقی می گذارند. پیراهن تعلقات و مادیات و راحتی را در همان ابتدای مسیر از خود جدا کرده اند و با پای دل، قدم قدم پیش می روند.  آسمان دلشان بی تاب رسیدن به حرم حسین (علیه السلام) است و دستهایشان تشنه لمس ضریح مطهر آن حضرت است.

اگر یک بار در میهمانی اربعین حسین(علیه السلام) حاضر شوی، دیگر برایت خیلی سخت می‌شود، در زمان‌های دیگر که حرم حسین(علیه السلام) آرام و بی‌هیاهو است آنجا باشی.

چون حس می‌کنی، تنها در اربعین است که حُرمت حرم حسین(علیه السلام)  حفظ می‌شود؛ در اربعین است که کسی آرام وارد حرم نمی‌شود؛ همه به سر و سینه می‌زنند و در فراق حسین(علیه السلام) اشک می‌ریزند و ناله سر می‌دهند.

قدمگاه عنوان برنامه ای زنده است که از ۱۷ مهرماه روزانه در دو نوبت در ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه بعدازظهر و ۲۱:۴۵ دقیقه شب از رادیو کرمانشاه  پخش می گردد. برنامه شامل آیم های مختلفی است: متن فاخر، ارتباط با گزارشگران اعزامی به مرز خسروی در سطح شهر و کربلا می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha