سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
بالصور/ تقديم الخدمات من أهالي محافظة كردستان إيراينة في موكب "الإمام الخامنئي" إلى زوار الأربعين الحسيني

حوزه/ استان همدان با برپایی ۱۶ موکب در کشور عراق در ایام اربعین آمادگی ارائه خدمت به زوار حضرت سیدالشهدا را به نحو احسن دارا می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در همدان، استان همدان با برپایی ۱۶ موکب در کشور عراق در ایام اربعین آمادگی ارائه خدمت به زوار حضرت سیدالشهدا(ع) را به نحو احسن دارا می باشد.

یکی از موکب های موجود در کربلا معلی که بر روی کارهای فرهنگی به صورت خاص در این ایام مشغول فعالیت است موکب اصحاب الحسین(ع) می باشد که در خیابان باب الشهدا قرار دارد.

حجت‌الاسلام محمدباقر اجاقی با کمک تعدادی از طلاب همدانی در این موکب با برنامه های ویژه ای که برای این ایام تدارک دیده اند آمادگی کاملی برای خدمت رسانی به زائران حرم اباعبدالله(ع) را دارا هستند.

موکب سیدالشهدا(ع)  یکی دیگر از موکب هایی است که در محله روضتین قرار دارد و آماده پذیرایی و اسکان از ۲۵۰۰ نفر از زائرین می باشد.

در نزدیکی این موکب، موکب حضرت رقیه (س) قرار دارد که مدیریت آن با خواهران است و تعداد ۵۰۰ نفر از زائران خواهر می توانند در آن جا اسکان داشته باشند و پذیرایی شوند البته لازم به ذکر است در کنار اسکان و پذیرایی مسئولان این موکب با تقدیم بسته های فرهنگی در این بعد نیز مشغول فعالیت می باشند.

موکب امام رضا(ع) که اهالی شهر مریانج مدیریت آن را بر عهده دارند در همان محله روضتین قرار دارد و با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر در اسکان و پذیرایی یکی از موکب های فعال استان همدان در کربلای معلی است.

در قسمت دیگری از شهر کربلا و در محله برج های فردوس و ورودی حله موکب سردار همدانی برپا شده است که این موکب نیز در کنار اسکان، توانایی پذیرایی ۲۵۰۰ زائر را دارا می باشد.

در خیابان حی الامین موکب های حضرت علی اکبر(ع) و شهدای برزول نهاوند قرار دارد که به ترتیب آمادگی اسکان و پذیرایی تا تعداد ۳۵۰۰ و ۱۰۰۰ نفر در این موکب ها موجود می باشد.

موکب زیارت عاشورا همدان نیز در خیابان شیخ احمد وائلی برقرار شده است و پذیرای ۳۰۰۰ نفر از زوار و زائران عزیز می باشد.

حجت الاسلام محمد رضا محمدی پیام، مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد همدان در این موکب با راه اندازی خیمه ای به عنوان حلقه های معرفتی و پاسخ گویی به سوالات شرعی در قسمت فرهنگی مشغول خدمت رسانی به زائران حاضر در این موکب است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha