جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیاده روی اربعین 3

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه طلاب مبلغ پیام عاشورا باشند، گفت: آنچه حق اربعین امام حسین(ع) را ادا می کند این است که در حفظ آرمان های قیام امام حسین(ع) بکوشیم و بدانیم که حضرت نیازی به اشک و ماتم ندارند بلکه ما هستیم که نیازمند ایشان و درس های عاشورا هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ افتخار اصغری، امروز در جلسه درس اخلاق با موضوع «استقامت در مکتب امام حسین(ع)» که در همین حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: بطبق صریح روایات؛ زیارت اربعین از علامات مومن به شمار می رود.

وی افزود: درست است که امام حسین(ع) شهید شدند اما راه‌شان همواره زنده و جاوید است و حرم آن حضرت مأمن امن هزاران عاشق و شیفته و قدمگاه ملائکه به شمار می رود.

اصغری با تاکید بر اینکه طلاب باید ادامه دهنده راه حضرت سیدالشهدا(ع) باشند، ابراز کرد: طلاب با الگو برداری از واقعه عظیم عاشورا باید اهل استقامت و مقاومت باشند و با قدرت در مسیر صلاح و تعالی گام بردارند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه استقامت خود عامل حرکت و پیشرفت انسان می شود، بیان داشت: علما با استقامت و پشتکاری که داشتند توانستند به مدارج بالای علمی و عرفانی دست یابند آن بزرگان در برابر گناه و وسوسه های شیطانی بسیار محکم و مقاوم بودند.

وی افزود: در مسیر بندگی استقامت ورزیدن و مطابق دستور امام زمان(عج) عمل کردن کاری بس دشوار ولی ممکن و شیرین است؛ طلبگی بندگی خداوند است.

اصغری با اشاره به اینکه اربعینی ها با تحمل سختی‌ها و دشواری‌های پیاده روی استقامت در مسیر حق را به نمایش می گذارند، عنوان کرد: آنچه حق اربعین امام حسین(ع) را ادا می کند این است که در حفظ آرمان های قیام امام حسین(ع) بکوشیم و بدانیم که حضرت نیازی به اشک و ماتم ندارند بلکه ما هستیم که نیازمند ایشان و درس های عاشورا هستیم.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه طلاب باید مبلغ پیام عاشورا باشند، اظهار داشت: صبر و استقامت در برابر دشمن از مهمترین درس های عاشورا به شمار می رود و تنها راه پیروزی در برابر توطئه دشمنان همین مهم است.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha