جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بیانیه گام دوم انقلاب
بیانیه گام دوم

مدیر مدرسه علمیه انسیةالحورا(س) با بیان اینکه باید حرکت حوزه های علمیه براساس بیانیه گام دوم انقلاب تنظیم شود، گفت: حوزه های علمیه در راستای تحقق مطالبات رهبری حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مریم گران رکاب در گفتگویی، تبلیغ را مهمترین رسالت طلبگی دانست و اظهار داشت: علم آموزی در مکتب امام صادق(ع) عنایت الهی به طلاب است.

مدیر مدرسه علمیه انسیةالحورا(س) با بیان اینکه امام صادق(ع) بنیانگذار حوزه های علمیه هستند، ادامه داد: هدف حضرت از تربیت مربیان عالم مهذب و مومن نجات جامعه از انحطاط و هدایت آن در مسیر صلاح و تعالی بود؛ این رسالت و هدف همچنان از گذشته تا به امروز بر دوش حوزه های علمیه بوده و هست.

گران رکاب با تاکید بر اینکه برنامه ها آموزشی، پژوهشی و فرهنگی حوزه های علمیه باید در راستای هدایت فردی و اجتماعی جامعه تنظیم شود، ابراز کرد: اولویت همه فعالیت ها در مدارس علمیه باید تبلیغ باشد و مبلغان نیز در امر تبلیغ اولویت خود را جوانان قرار دهند.

مدیر مدرسه علمیه انسیةالحورا(س) با بیان اینکه فارغ التحصیلی در قاموس طلبه جایی ندارد، اظهار داشت: طلاب پس از گذراندن دروس سطوح مختلف حوزوی نباید تصور کنند رسالت آنان به اتمام رسیده و از امر تبلیغ غفلت کنند؛ مردم از جامعه روحانیت انتظار تبلیغ دارند.

وی خودسازی و رعایت منش و اخلاق طلبگی را از مهمترین وظایف طلاب برشمرد و ادامه داد: طلبه ابتدا باید خود را تربیت کند تا بتواند در تعامل با دیگران اثرگذار باشد؛ انتظاری که مردم از جامعه روحانیت دارند بسیار متفاوت از دیگر اقشار جامعه است، بنابراین کوچکترین اشتباه و خطا از حوزویان می تواند به زیان دین تمام شود.

گران رکاب با اشاره به اینکه کلام و بیانات رهبر معظم انقلاب همیشه راهگشا و راهنمای جامعه بوده است، گفت: معظم له به عنوان امام جامعه محسوب می شوند از این رو عملکرد مسئولان و آحاد جامعه بخصوص حوزه های علمیه باید به گونه ای باشد که در راستای اطاعت از رهبری مطالبات ایشان محقق شود.

مدیر مدرسه علمیه انسیةالحورا(س) ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب محورهای مهمی مطرح فرمودند و به مطالب بسیار دقیق و عالی در زمینه مباحثی چون علم و پژوهش، امید به آینده، مباحث خانواده و نسل بعد اشاره داشتند.

وی افزود: می طلبد حوزه های علمیه این مسائل را با نگاهی نوین و براساس مقتضیات زمانه بررسی کرده و سند چشم اندازی برای آن ترسیم کنند و حرکت خود را براساس بیانیه گام دوم انقلاب تنظیم و حرکت کنند چرا که حوزه های علمیه باید پرچمدار تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باشند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha