سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مجلس اعلای اسلامی عراق

حوزه/ مجلس اعلای اسلامی عراق با صدور بیانیه ای حمایت خود را از دولت سوریه و دفاع از حاکمیت آن با تمامی امکانات موجود اعلام کرد و نسبت به پیامد های دخالت نظامی ترکیه در سوریه بر امنیت ملی عراق هشدار داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مجلس اعلای اسلامی در بیانیه ای نگرانی خود را از تحولات دخالت نظامی ترکیه در اراضی سوریه اعلام کرد و تجاوز و نقض آشکار حاکمیت ملی سوریه را محکوم نمود.

مجلس اعلا نسبت به پیامد های خطرناک حمله ترکیه بر امنیت ملی عراق، امنیت منطقه و تمامی جهان هشدار داد و گفت: این مسئله موجب فرار هزاران تروریست های خطرناک و خانواده های آن از اردوگاه "الهول" به مناطق مجاور می شود و امنیت و استقرار آن را تهدید می کند.

این مجلس عراقی افزود: از پیامد های دیگر تجاوز ترکیه، ایجاد درگیری های نظامی در کشور های دیگر و تشدید خشونت در مناطقی است که از خطرناک ترین گروهک های تروریستی عصر بی نصیب نمانده است.

مجلس اعلای اسلامی عراق بر حمایت خود از سوریه و حق آن در دفاع از حاکمیت خود تاکید کرد و از شورای امنیت و جامعه جهانی خواست برای توقف فوری تجاوز ترکیه به سوریه، اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از انتشار هزاران تروریست در مناطق پیرامون خود و تهدید ملت ها و حمایت از شهروندانی که در حال آواره شدن هستند، دست به کار شود.

این مجلس، دولت عراق را مسئول حمایت از مرز های این کشور در برابر هرگونه نفوذ تروریست ها دانست و از آن خواست نیرو های مسلح را در امتداد نوار مرزی مستقر کند تا آمادگی هرگونه تهدید علیه اراضی عراقی را داشته باشند.

مجلس اعلای عراق تاکید کرد: نباید اجازه داد که بحران ها صادر شود و تحت هر عنوانی برای بازگرداندن گروهک های تروریستی و ابقای خشونت در منطقه تلاش شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha