سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کربلا

حوزه/ ماموستا شیرزاد ایزدی در بین زوار اربعین در کربلای معلی گفت: با اشاره به اینکه وحدت و انسجام جهان اسلام کابوس شیطان و فتنه گران است، گفت: همه از یک امت و دین هستیم و فرقه گرایی و گروه بندی در دین اسلام جز ضربه به این دین راستین کاری دیگری را از پیش نخواهد برد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» ، ماموستا شیرزاد ایزدی، شامگاه سه شنبه در جمع زوار اربعین حسینی در کربلای معلی، با اشاره به اهمیت اجتماع و راهپیمایی بزرگ مسلمین در اربعین، اظهار داشت: همانطوری که هر انسانی برای ادامه حیات نباتی و زیستی خود نیازمند غذا و خوراک است، برای تقویت روح و معنویت نیز نیازمند غذای روح و معنویات است که بی شک این کرامت را می توان در جوار اهل بیت علیهم السلام به دست آورد.

این عالم اهل سنت کردستان با اشاره به اینکه انسان هرازگاهی نیازمند تصفیه روحی است، بیان داشت: انسان برای بیرون شدن از دنیای مادیات باید هرچند یکبار به معنویات و اعتقادات الهی رجوع کند و با این کار روح خویش را صیقل دهد.

ماموستا ایزدی در ادامه با تاکید بر اینکه اجتماع بزرگ اربعین پیام های بسیاری برای جهانیان دارد، گفت: اولین و اصلی ترین پیامی که این اجتماع میلیونی می تواند به سراسر دنیا مخابره کند، وحدت و انسجام جهان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه وحدت و انسجام جهان اسلام کابوس شیطان و فتنه گران است، گفت: همه از یک امت و دین هستیم و فرقه گرایی و گروه بندی در دین اسلام جز ضربه به این دین راستین کاری دیگری را از پیش نخواهد برد.

این عالم اهل سنت کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید وحدت را در هر شرایطی حفظ کنیم، بیان کرد: اگر جهان اسلام آنگونه که رسول خدا (ص) انتظار داشت؛ جهانی یک دست و واحد بود امروز شاهد این همه ظلم علیه مسلمانان در جهان به ویژه مردم فلسطین، لبنان و... نبودیم.

ماموستا ایزدی در ادامه تاکید کرد: باید خداوند را شاکر باشیم که در کشور جمهوری اسلامی وحدت و برادری در بین ادیان الهی و مذاهب در بهترین وضعیت خود قرار دارد که این نعمتی بزرگ است و باید قدردان این داشته هایمان باشیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش های زیادی برای کم رنگ کردن راهپیمایی امسال اربعین حسینی توسط دشمنان صورت گرفت، گفت: برخلاف تمام معادلات دشمن مراسم اربعین امسال از هر سال دیگری باشکوه تر بود تا جایی که بسیاری از زوار به دلیل ازدحام بی شائبه زائرین با مشکلاتی روبرو شدند.

ماموستا ایزدی با اشاره به اینکه عشق و محبت اهل بیت علیهم السلام است که هر ساله میلیون ها انسان را به این سرزمین می کشاند، گفت: حب اولاد و خاندان رسول اکرم (ص) در دل هر مسلمانی وجود دارد و کسی که رسول خدا را از دل و جان دوست می دارد، بی شک عشق و علاقه فرزندان ایشان را نیز در دل دارد، لذا در این مکان مقدس سنی و شیعه بودن معنا ندارد، آن چیزی که معنا دارد مسلمان بودن است و بس.

این عالم اهل سنت اظهار داشت: امروز میلیون ها مسلمان از سراسر جهان به عشق امام حسین علیه السلام با هزاران نوع سختی و مرارت خود را به این مکان رسانده اند که این را باید معجزه اهل بیت علیهم السلام بعد از گذشت 1400 سال دانست.

ماموستا ایزدی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم که خداوند متعال به همه ما توفیق دهد که سال دیگر بازهم سعادت حضور در این مکان معنوی و روحانی را به همه ما عطا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha