سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تعطیلی مدارس

حوزه/ قاسم سلیمانی دشتکی از تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی در مهران در روزهای آینده خبر داد و گفت: دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی شهر مهران را هم این هفته روز چهارشنبه و هم هفته آینده یکشنبه و دوشنبه تعطیل کردیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، با بیان اینکه تاکنون ترددهانسبت به سال قبل دو برابر شده است، گفت: میزان تردد در مرز مهران تا شب گذشته تا ساعت ۲۴، بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر است که به عتبات عازم شدند.

وی افزود: از سر تا سر کشور از مرز مهران بیش از ۶۰۰ هزار نفر از اول صفر تا شب گذشته ورود داشتند و وارد خاک جمهوری اسلامی از طرف مرز مهران شدند به طوریکه نسبت به سال قبل، در چنین روزی حدود کمتر از ۸۰۰ هزار نفر رفت و کمتر از ۳۰۰ هزار نفر برگشت داشتیم. تا به امروز میزان کل تردد ها تقریبا معادل کل سال قبل شده است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر ترددها برعکس شده، تصریح کرد: میزان خروج ما کمتر دارد می شود و میزان ورود زوار دارد بیشتر می شود. روز گذشته جمعیت ورودی ما حدود دو برابر جمعیت خروجی شد امروز هم تا حدود ساعت ۱۴، نزدیک ۷۳ هزار ورودی داشتیم و حدود ۴۷ هزار هم خروجی از مرز مهران داشتیم.

وی اضافه کرد: پیش بینی ما این است که جمع تردد امروز به حدود ۲۵۰ هزار نفر در شبانه روز منتهی به نیمه شب امشب برسد.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر اینکه امکانات بیشتر شده است، افزود: دپوی آب به وفور زیاد شده نزدیک به ۷ میلیون بطری آب دپو کردیم. تعداد زیادی آب سرد کن، دستگاه تولید و بسته بندی آب، دایر شده است. تعداد زیادی تانکر سیار که قالب های یخ داخلشان می گذاریم. هم در داخل و هم در خارج از کشور تا حدود ۱۵ کیلومتری عمق عراق را در مرز آبرسانی می کنیم.

وی ضمن بیان اینکه در مهران از لحاظ پارکینگ مشکلی نداریم در رابطه با حمل و نقل مسافران در بازگشت، متذکر شد: برای برگشت نیز در حال ساماندهی هستیم تا اتوبوس به تعداد کافی برای جا به جایی زائران به استان ها و شهرهایشان آماده شود. تا کنون برای بازگشت مشکلی نداشتیم اما بر پیک جمعیت بازگشت به سرعت دارد اضافه می شود.

استاندار ایلام اظهار کرد: تاکنون نزدیک به ۶۰ درصد خروجی های کشور و نزدیک ۶۵ درصد ورودی های کشور از مرز ایلام بوده است.

وی در خاتمه از تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی در مهران در روزهای آینده خبر داد و گفت: دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی شهر مهران را هم این هفته روز چهارشنبه و هم هفته آینده یکشنبه و دوشنبه تعطیل کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha