سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مسعود بصیری- رئیس بسیج رسانه

حوزه/ بصیری گفت : باید مردم را آگاه کنیم که تمدن رقیب یا دشمن با استفاده از سانه ها در صدد حذف تدریجی اسلام است تا از این طریق عقده ۱۴۰۰ ساله اش را برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، مسعود بصیری، در گفت و گو با رادیو گفتگو، با موضوع نقش سواد رسانه ای در تمدن نوین اسلامی، لازمه حرکت در تمدن سازی را یک بار دیگر مسلمان شدن دانست و عنوان کرد : اگر می خواهیم تمدن اسلامی را رشد دهیم باید شاخص های مختلف آن در حوزه های اجتماعی، علمی و علوم تجربی را با آنچه که در حوزه اسلام آموخته ایم همگام کنیم.

وی افزود : در تمدن اسلامی یک نگاه انسان گرایانه برای تعالی وجود دارد نه برای راحتی بیشتر به معنای عام آن.

رئیس سازمان بسیج رسانه با تاکید بر نقش رسانه در انتقال پیام یا تغییر فرهنگ و شکل دهی جامعه، عنوان کرد : منظور از رسانه تنها شکل امروزی آن مد نظر نیست بلکه بشر از زمان پیدایش تا امروز درگیر رسانه بوده است و نمی توان نقش آن را از تمدن سازی جدا کرد.

بصیری در بخش دیگری از برنامه دنیای شیشه ای رادیو گفت و گو به موانع تمدن سازی در دنیای امروز اشاره کرد و گفت : اساسی ترین مانع در برابر تمدن سازی نوین اسلامی یا احیای مجدد اسلام، فشار جامعه غربی با استفاده از رسانه در ۳۰۰ سال اخیر است چراکه با بهره گیری دستاوردهایی که داشته اند خود را صاحب قدرت و فرهنگ نشان داده اند.

وی اضافه کرد : متاسفانه گرایش به غرب و در برخی مواقع به شرق، وادادگی و غرب زدگی سبب شده است که ساخت تمدن اسلامی در ایران به انحراف کشیده شود.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه رسانه ها وظیفه عمومی کردن تفکرات و اندیشه های قشر نخبه جامعه، دینی و اسلامی را دارند، اظهار کرد : یکی از کارکردهای رسانه های تمدن دشمن این است که جهان را به نحوی نمایش دهند که خودشان می خواهند و جامعه اسلامی را با زندگی سخت نشان دهند.

به عقیده بصیری باید به مردم گوشزد کنیم که تقابل با تمدن دشمن یک پدیده ساده نیست چراکه این تمدن در حال حذف اسلام است و دستور آن برطرف کردن عقده ای است که ۱۴۰۰ ساله در قلب و ذهن آنها وجود دارد، چون ایمان دارد که اگر تمدن اسلامی قوت پیدا کند تمامی تمدن را کنار خواهد زد.

وی اظهار کرد : این هشدارها به این معنا نیست که ما یک جامعه فروپاشیده در حال انحلال داریم. علیرغم تمام مشکلات و تبلیغات منفی تمدن رقیب، ما به دنبال این هستیم که پایه های تمدن اسلامی را محکم بنا کنیم. در واقع پیش از آن که به آتش تمدن غربی بسوزیم وبخواهیم دوباره از خاکستر خود برخیزیم باید راهکاری جدی برای برخورد با رسانه در پیش بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha