سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ حال و هوای حرم امام حسین(ع) در ایام اربعین

حوزه/ صداوسیمای مرکز سمنان در اربعین حسینی با تدارک ویژه برنامه‌هایی با مردم عزادار استان همراه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، صدای مرکز  سمنان ویژه برنامه زنده «دریای عطش» را به تهیه‎کنندگی صدیقه مطیعی در شب اربعین از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ با آیتم‎های چون بحث کارشناسی پیرامون اهمیت روز اربعین و بیان دعاها و احادیث وارده برای این روز، اطلاع‎رسانی در خصوص مراسم عزاداری اربعین در سطح استان، ارتباط زنده با گزارشگر اعزامی مرکز به کربلا، تبیین زیارت اربعین و... پخش می‎کند.

ویژه برنامه «رویای حرم» هم در صبح روز اربعین از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰، به تهیه‎کنندگی سودابه ذوالفقار خانی روی آنتن می‎رود که در آن با دعوت از کارشناسان مذهبی به مباحثی چون: فرهنگ اربعین، زیارت جابر در روز اربعین پرداخته می‎شود. کلام بزرگان در خصوص اربعین و امام حسین(ع)، شعر شاعران آیینی، معرفی کتاب، ارتباط با مراکز استان‌ها، نمایش رادیویی، گزارش و ... نیز بخش‎های دیگر این ویژه برنامه هستند. همچنین برنامه «مسیر عشق» هم از ساعت ۱۰ تا ۱۱ روز اربعین به تهیه‎کنندگی حجت‎الله یحیایی از محل عمود ۱۱۲۰ مسیر نجف کربلا، به‎صورت زنده از حال و هوای زائران حسینی می‎گوید.

در شامگاه اربعین حسینی هم «چلچراغ اشک» ویژه برنامه دیگر صدای مرکز سمنان به تهیه‎کنندگی مریم بابایی، از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ با گزارش‎هایی از موکب‎ها و مجالس عزاداری در سطح استان، بحث کارشناسی درباره اهمیت برگزاری و شرکت در راهپیمایی اربعین، شعرخوانی به گویش مناطق مختلف استان در رثای حضرت سید الشهدا(ع)، پخش گزارش‎هایی از کربلا به‎همت گزارشگر اعزامی مرکز و اطلاع از وضعیت عبور و مرور زائران حسینی در مرزها و جاده‌های کشور با مخاطبانش همراه می‎شود.

همچنین سیمای مرکز سمنان هم در آستانه اربعین با اعزام گروهی در قالب «موکب رسانه‎ای فجر» و استقرار در محل عمود ۱۱۲۰ مسیر راهپیمایی زائران اربعین از ۱۹ مهر ماه تا شب اربعین هر روز در بخش‎های بعد از برنامه اذانگاهی ظهر به مدت ۳۰ دقیقه و بخش شبانگاهی از ساعت  ۲۱ تا ۲۲  به تهیه‎کنندگی عباس بشیری و اجرای حمید قرائیان و گزارش‎هایی از مهران مجید پناه  عشق و دلدادگی و ارادت زائران حسینی را علاوه بر سیمای مرکز سمنان از طریق شبکه شما و شبکه‌های استانی و سراسری به نمایش می‎گذارد.

در روز اربعین هم از ساعت ۱۰ تجمع عظیم عزاداران حسینی شهر سمنان از مصلای این شهر به مناسبت اربعین حسینی به‎صورت زنده پخش می‎شود.

برقراری ارتباط زنده با کربلای معلی، ارتباط با پایانه‌های مرزی شلمچه، چزابه، خسروی و مهران، پخش ۱۰ قسمت سخنرانی استاد حسین انصاریان با عنوان «جا ماندگان اربعین»، ارائه اطلاعاتی از موکب‎های استان در کربلا با حضور دبیر ستاد اربعین استان در برنامه «پرسمان هفته»، پخش مستندهایی از اعزام کاروان‌های زائران حضرت اباعبدالله(ع)، پخش سخنرانی‌های مذهبی و زیرنویس هم دیگر برنامه‌های سیمای مرکز سمنان به مناسبت اربعین حسینی است.

برقراری ارتباط زنده با پایانه‌های مرزی مهران، چزابه و شلمچه، برقراری ارتباط زنده با کربلای معلی، پوشش خبری اعزام کاروانیان و زائران اربعین از سراسر استان، پوشش خبری جمع آوری کمک های مردمی‌برای زائران اربعین و دعوت از مسئولان در خبر ساعت ۲۰ به منظور اطلاع‎رسانی و چگونگی اعزام زائران هم استانی و وضعیت موکب‎های استان در راهپیمایی اربعین از برنامه‌های معاونت خبر مرکز سمنان در این ایام است.

همچنین معاونت فضای مجازی صداوسیمای مرکز سمنان هم با اعزام گروهی به موکب رسانه ای فجر مستقر در عمود ۱۱۲۰ مسیر نجف- کربلا با برقراری ارتباط زنده اینترنتی با شبکه تعاملی سپهر معاونت فضای مجازی، تهیه چند مستند، فیلم کوتاه، نماهنگ، کلیپ تصویری یک دقیقه‎ای اینستاگرامی، پادکست، پوستر، عکس نوشت و پخش زنده در شبکه مجازی (اینستا گرام) راهپیمایی عظیم اربعین را پوشش می‎دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha