سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
احمد محمدی فر دبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین

حوزه/ محمدی فر با تصریح بر اینکه تمهیدات لازم برای پذیرایی زائرین اربعین در هنگام بازگشت فراهم است، اظهار کرد: در شهر مهران که پرتراکم ترین مرز برای بازگشت زائرین است، به تعداد کافی اتوبوس به صورت آماده حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، احمد محمدی فر، دبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، درباره آمار ثبت نام کنندگان در سامانه سماح گفت: در حال حاضر سه میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند و از ابتدای ماه صفر حدود دو میلیون و ۸۱۴ هزار نفر به عراق رفتند و ۹۵۳ هزار نفر هم از این کشور بازگشتند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین افزود: در حال حاضر روند بازگشت به کشور افزایش پیدا کرده است و به نظر می رسد یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زائر در عراق داریم و این جمعیت در روزهای آینده کاهش خواهند داشت و تعداد بیشتری به کشور بازمی گردند.

سخنگوی مرکزی اربعین با تصریح بر اینکه تمهیدات لازم برای پذیرایی از این جمعیت در هنگام بازگشت فراهم است، اظهار کرد: در زمینه بازگشت زائرین، دو موضوع اهمیت دارد؛ یک موضوع حمل و نقل زائرین است و موضوع دیگر مربوط به اسکان موقت در شهرهای مرزی است.

وی افزود: در شهر مهران که پرتراکم ترین مرز برای بازگشت زائرین است، به تعداد کافی اتوبوس به صورت آماده حضور دارد و تاکنون مشکل خاصی پیش نیامده و زائران به موقع سوار اتوبوس و از شهرهای مرزی تخلیه شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha