سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
جانشین فرمانده سپاه خوزستان، در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) یزدانشهر

حوزه/ جانشین فرمانده سپاه خوزستان گفت:اگر بخواهیم جایگاه رهبری را بفهمیم این جمله (کل یوم عاشورا وکل ارض کربلا) را باید بفهمیم، یعنی طلبه، من و شما باید حسین (ع) زمان و یزید زمانمان را بشناسیم.

به گزارش برگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست سیاسی با موضوع «بصیرت افزای پیرامون وظایف رهبری» با سخنرانی «جلیل فتحی نیا»، جانشین فرمانده سپاه خوزستان، با حضور طلاب در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) یزدانشهر برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه خوزستان این نشست گفت: شب عاشورا امام حسین(علیه السلام) اصحابش را جمع کرد و دو نکته برایشان بیان نمود:یکی اینکه هرکسی کار دارد، زن، بچه، کشاورزی و دامداری دارد او را می بخشم تا از تاریکی شب استفاده کند و برود، دوم هر کس حق الناس به گردن دارد، جای او در سپاه من نیست.

فتحی نیا با اشاره به اینکه باید از امام حسین(علیه السلام) درس گرفت، افزود: نگاه معرفتی به عاشورا این است که امام حسین(علیه السلام) چراغ راهنمای ما در روزگار وانفسا هستند(ان الحسین مصباح الهدی وسفینه النجاه) باید واقعا از امام حسین(علیه السلام) درس گرفت نه اینکه اربعین پیاده روی کنیم ولی حق و حقوق زن،  فرزند و افراد اجتماع را رعایت نکنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم جایگاه رهبری را بفهمیم این جمله (کل یوم عاشورا وکل ارض کربلا) را باید بفهمیم، همه امام حسین (علیه السلام) را دوست داشتند، حتی عمر سعد بسیار تلاش کرد که امام حسین (علیه السلام) به شهادت نرسد، امام حسین (علیه السلام) در مورد بیعت خود با یزید فرمودند: هیچ کسی مثل عمر سعد بیعت نمی کند این معنای کل یوم عاشورا وکل ارض کربلا می باشد؛ یعنی طلبه، من و شما باید حسین (علیه السلام) زمان و یزید زمانمان را بشناسیم.

جانشین فرمانده سپاه خوزستان گفت:خیلی ناراحت کننده است که سید حسن نصرالله بگوید سید علی خامنه ای(حفظه الله) حسین(علیه السلام) زمان است، پس ما چه زمانی می خواهیم تولی و تبری را در جامعه پیاده کنیم و تکلیفمان را روشن کنیم که با حسین (علیه السلام) هستیم یا برعلیه حسین (علیه السلام).

وی در ادامه  گفت: ماهیچ گاه نتوانستیم وظایف رهبری را تبیین کنیم همانگونه که نتوانستیم بحث تولی و تبری راخوب تبیین کنیم، مشکل ما عدم امام شناسی است اگر امام شناسی ما درست شد جایگاه رهبری را هم می شناسیم.

وی تاکید کرد: ابتدا باید بدانیم وظیفه مقام معظم رهبری(حفظه الله) چیست؟ اگر وظایف رهبری را بشناسیم و کارهایی را که تاکنون ایشان انجام داده اند را مورد بررسی قرار دهیم مریدشان می شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha