جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بهترین جلوه ورزش در اخلاق، امانت داری، حلم و بزرگواری ظاهر می شود .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از روسای هیات های ورزشی خراسان جنوبی اظهار کرد: از مجموعه ورزش و تربیت بدنی خراسان جنوبی، احساس افتخار می کنم، زیرا از سنخ مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه دین در واقع کتابچه بهره برداری صحیح از وجود انسان است، لذا برای همه ریز و درشت امور احکام دارد، افزود: فقها عنوان می کنند که اسلام بر روی هر موضوعی حکم دارد، لذا این ظرفیت دین الهی و جامعیت اسلام، بسیار زیباست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: از کلی ترین مسائل عقلی و فلسفی تا جزئی ترین مسائل روزمره زندگی بشر، اسلام حرف اول را می زند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: در میان جامعه بشری یک موضوع مطرح است و آن اینکه در دنیایی که قرار داریم چه مسئولیتی نسبت به بدن خود داریم.

وی با اشاره به اینکه انسان های مختلفی در طول تاریخ آمده اند و برخی ها نیز مکتب هایی آورده اند و به گونه های مختلف طرفدارانی دارند، گفت: از دو ناحیه افراط و تفریط عده ای باورشان بر این است که انسان به دلیل اینکه حقیقتش، روح است و کمالش در رشد روح قرار دارد، لذا هرچه غیر از آن باشد مزاحم است و باید مانع را از میان برداشت از جمله تن انسان، همچنین اعتقاد دارند انسان وقتی به کمال می رسد که تن را تضعیف کند؛ در مقابل این تفکر نیز کسانی بوده و هستند و شاید اکثریت را تشکیل می دهند که اصلا به انسان با دید انسانیت نگاه نمی کنند، بلکه به دید حیوانیت می نگرند و محور سعادت و خیر خود را در رسیدن به رفاه، خشم، خوراک، شهوت و نفس می دانند، در این تفکر برای رسیدن به این امیال از هیچ چیزی فروگذار نمی کنند و به نابودی دیگران هیچ توجهی ندارند که همواره این شیوه در دنیا زیاد بوده و امروز نیز سمبل آن لیبرال دموکرات غرب است.

وی با اشاره به اینکه بین این دو نقطه افراط و تفریط مسلما درجات مختلفی وجود دارد، ادامه داد: از نظر عقلی و فلسفی و امور وحیانی در جای خودش ثابت است که خداوند متعال حکیم است و هیچ چیزی را لغو و عبث نمی آفریند، لذا این یک پایه برای یک نظر مستدل و مبیّن است و آن اینکه به همان گونه که خدا برای ما جسم و جان آفریده، در جسم و جان ما نیز استعدادها نهفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در دیدگاه اسلامی باید استعدادهای بدنی و روحی در کنار هم رشد پیدا کند، افزود: انسان باید خودش را تربیت و تلاش کند که استعدادهای بدن و روح و کمالاتش را به منصه ظهور برساند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: همانطوری که خدای حکیم این جهان را در عالم تکوین و خلقت، جامع آفریده، در عالم تشریع و دین نیز جامع نگر است، لذا هر چیزی جای خودش را دارد و باید کمال را کسب کند.

وی تصریح کرد: کمال انسان در این است که همه استعدادهای تن به منصه ظهور برسد اما در آن بدنی که مغزش از نظر عقلانی و قلبش از نظر ایمانی خود ساخته باشد، به کار گرفته شود، زیرا اگر یک سویه باشد به بلایی برای انسان ها تبدیل می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: بدن ابزار است و این ابزار زوایا و استعدادهای گوناگون دارد که باید شکوفا شود، اما شرطش این است که در راه ایمان و عقل به کار گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: انسان مومن از نظر تن، سالم، از نظر بدن، قوی و از نظر کارایی، کارآمد است اما در تحت سرپرستی عقل و ایمان قرار دارد و لذا همه وجودش خیر خواهد بود.

وی اضافه کرد: از انسان ضعیف کاری ساخته نیست و وجود انسان قوی و بدون ایمان نیز ضرر است، لذا در صحنه ی میدان آن دسته از افرادی که کار خیر انجام می دهند و می توان نام انسان کامل را بر آن ها نهاد، انسان هایی هستند که با همه‌ی قوت و کارایی تن، در راستای عقل، ایمان، خدمت و آبادانی تلاش می کنند، و این جایگاه تربیت بدنی در نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: در جلساتی که با مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی داشته ام از سخنان ایشان بسیار بهره برده ام زیرا سیستم گفتار ایشان با سیستم علمی و فلسفی یکی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: استان ما استانی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به شهر علم و ایمان تعبیر کرده اند، لذا این استان با این مردم و این مجموعه بسیار تناسب دارد.

وی با اشاره به اینکه بهترین جلوه ورزش در اخلاق، امانت داری، حلم و بزرگواری است، گفت: قدرتی که خدا به ما عطا کرده است را باید در خدمت بشر به کار بگیریم زیرا هیچ سعادتی بالاتر از این وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، گفت: امروز در سطح جهان آرمان حسینی به عنوان عدالت طلبی، مهر، محبت و خدمت برای همه ی مردم جهان مطرح است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: کشورها، مسلک ها، مکتب ها، ادیان و مذاهب مختلفریال حسین(علیه السلام) را به عنوان یک تابلو در جهت عدالت، خدمت و محبت می دانند و این تابلو در مقابل تابلوی خشونت، ظلم، آدم کشی، تعدی، تجاوز، ویران کردن شهرها و آواره کردن مردم قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز دنیا به دنبال مکتب حسینی است، گفت: در اربعین حسینی یهودی، مسیحی، ایزدی، زرتشتی، هندو و هر کسی که جایگاه امام حسین(علیه السلام) را درک کرده است، حضور پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: آنی که در صف حسین(علیه السلام) قرار میگیرد ابوالفضل العباس(علیه السلام) است و پهلوانان، مدال آوران و قهرمانان ما همراه با این اندیشه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: قوت بدنی که با علم، عقل و ایمان به کار گرفته شود، آثار خیرش به همه ی نسل ها خواهد رسید.

وی در پایان گفت: امیدواریم که صحنه های رشد اخلاقی و فرهنگی را که هم پیام خود، استان و جمهوری اسلامی ایران است را در صحنه های مسابقات داخلی و خارجی، همراه با پرچم جمهوری اسلامی نشان دهید.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha