سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب «کلی و جزئی در منطق و فلسفۀ سینوی» نوشته خانم فرح رامین توسط انتشارات جامعة الزهرا علیهاالسلام چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب «کلی و جزئی در منطق و فلسفۀ سینوی» به همت معاونت پژوهشی جامعة الزهرا ـ علیها السلام ـ تدوین و چاپ شد.

این کتاب به قلم سرکار خانم فرح رامین عضو هیأت علمی دانشگاه قم در ۲۵۶ صفحه رقعی توسط انتشارات جامعة الزهرا ـ علیهاالسلام ـ چاپ و منتشر شده است.

این کتاب در دو فصل تدوین شده و فصل اول با عنوان «کلی و جزئی در منطق اشارات و تنبیهات» به مباحثی همچون تعریف کلی و جزئی، ذاتی و عرضی، ذاتی مقوم، عرضی لازم و ... می‌پردازد.

در فصل دوم با عنوان «کلی و جزئی در فلسفۀ سینوی» نویسنده به بیان کلیات در فلسفه یونان، کلیات در فلسفۀ قرون وسطا، نحوۀ وجود کلیات، دیدگاه فیلسوفان اسلامی دربارۀ نحوۀ وجود کلیات و ... پرداخته است و در مقدمۀ این اثر می‌گوید: «از آن‌جا  که یکی از دوره‌های درخشان در تاریخ علم منطق و فلسفه، دورۀ  سینوی است، در این اثر، ابتدا به بیان تفصیلی مباحث کلی و جزئی در کتاب اشارات و تنبیهات پرداخته و سپس دیدگاه متفکران اسلامی ـ به‌ویژه ابن سینا ـ دربارۀ چگونگی وجود و ادراک کلیات، به تفصیل بیان شده و با سه نظریۀ رایج غربی دربارۀ وجود کلیات، مقایسه می‌گردد».

علاقه‌مندان جهت تهیۀ این کتاب می‌توانند به فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، جنب حسینیۀ امام خمینی ـ رحمة الله ـ مراجعه کرده و آن را با ۴۰ درصد تخفیف خریداری کنند.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha