پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام حسین کریمی مقدم

حوزه/ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه امروز قرآن، نماز و اصول دین در جامعه مهجور است، گفت: باید اذعان کرد که مشغولیات و دلبستگی های ظاهری زندگی همه ما به ویژه کودکان و نوجوانان را از معنویات، قرآن و... دور ساخته است که این می تواند عواقب سنگینی به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم، پیش از ظهر امروز در نشست با جمعی از مسئولان و مدیران مراکز آموزش قرآن در شهر سنندج اظهار داشت: اولین و اصلی ترین کاری که والدین باید مدنظر داشته باشند، آشنا سازی فرزندان خود با اصول دینی و مبانی اسلامی است.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه امروز قرآن، نماز و اصول دین در جامعه مهجور است، گفت: باید اذعان کرد که مشغولیات و دلبستگی های ظاهری زندگی همه ما به ویژه کودکان و نوجوانان را از معنویات، قرآن و... دور ساخته است که این می تواند عواقب سنگینی به دنبال داشته باشد.

این کارشناس امور قرآنی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: متاسفانه مسئله نماز هم در خانواده ها با نگاهی سطحی و سهل انگارانه دیده می شود و همین امر به صورت طبیعی به فرزندان منتقل می شود و سجاده و مهر برای آنان غریبه می شود.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم فرزندانمان با قرآن، دین و نماز غریبه شوند، گفت: به جرات می توان گفت که مبانی و اصول اسلامی به هیچ وجه با مبانی دیگر ادیان قابل مقایسه نیست، اسلام اکمل ادیان است و هرآنچه که برای بشر سئوال و مسئله است، اسلام آن را بیان کرده است و راه درست و صراط مستقیم را در مقابل دیده گان همه ما قرار داده است تا جایی که خداوند متعال در آیه ۱۱ سوره رعد می فرماید: «إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم/ خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملّتی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند».

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: لذا همین سخن و کلام خداوند متعال در قرآن راه درست و نیز راه اشتباه را پیش روی ما قرار داده است تا به عقل و منطق خود رجوع کنیم که کدام راه به سعادت و کدامین راه دیگر به تباهی می رسد.

حجت اسلام کریمی مقدم با اشاره به اینکه مراکز دینی و آموزشی در استان باید تقویت شوند، بیان داشت: متاسفانه هم خود مردم و هم مسئولان فرهنگی در این حیطه کم کاری کرده اند که بی شک دود این کم کاری ها به چشم خود ما و فرزندانمان خواهد رفت.

این کارشناس قرآنی در ادامه بیان داشت: یکی دیگر از معضلاتی در جامعه اسلامی که به شدت رسوخ پیدا کرده، این است که صدای دلنشین قرآن کریم در خانه های ما نسبت به گذشته کمتر شنیده می شود و متاسفانه ماهواره و تلویزیون و موبایل و... و. جای کلام الهی را گرفته است.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود تاکید کرد: تربیت فرزندان براساس اصول درست دینی و مبانی قرآنی جامعه را در برابر ناملایمات و ناهنجاری های عقیدتی و افکاری بیمه خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha