پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمدامین راستی

حوزه/امام جمعه موقت سنندج با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) فرزند رسول خداست و احترام به ایشان احترام به پیامبر و اسلام است، گفت: عده ای کوته فکر و بی منطق به دنبال جدایی و افتراق بین دو مذهب اهل سنت و اهل تشیع هستند در حالی که نمی دانند که اعمال و گفتار آنان همان خواسته باطنی دشمنان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، ماموستا محمدامین راستی، پیش از ظهر امروز از موکب ها و اماکن اسکان زائرین اربعین حسینی در شهر سنندج بازدید کرد.

امام جمعه موقت سنندج در حاشیه این بازدیدها در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: امسال را باید باشکوه ترین اجتماع اربعینیان عنوان کرد.

ماموستا راستی با اشاره به اینکه تبلیغات و شیطنت های دشمنان هیچ تاثیری در برگزاری اربعین نداشته و نخواهد داشت، عنوان کرد: امسال همه دنیا به عینه دیدند که میلیون ها مسلمان شیعه و سنی در قالب اجتماع بزرگی به سمت کربلا به حرکت درآمدند که باشکوه ترین اجتماع انسانی را تاکنون در جهان رقم زده اند.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از شهروندان اهل سنت کردستان در پذیرایی از زائرین اربعین حسینی، تاکید کرد: یکی از ویژگی های مهم استان کردستان؛ وحدت و برادری مردم این خطه باهم است و علیرغم تبلیغات گسترده بدخواهان امروز شاهدیم که برادران اهل سنت و اهل تشیع در موکب های امام حسین علیه السلام در حال خدمت رسانی به زاور اربعین هستند.

این عالم اهل سنت با تاکید بر اینکه همه ما مسلمان و دارای یک دین و یک قبله و یک پیامبر هستیم، گفت: کسی که حب رسول خدا (ص) را در دل دارد بی شک محبت اهل بیت علیهم السلام و خاندان آل رسول الله را نیز با خود دارد، بنابراین در این روزها همه باید در مسیر اصلی اسلام که همان وحدت است حرکت کنیم.

ماموستا راستی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال زوار زیادی از استان کردستان به سمت مرزهای خروجی کشور عبور کرده اند، گفت: خوشبختانه علیرغم این همه زائر کربلای معلی مردم و مسئولان استان کردستان در بحث اسکان، پذیرایی و استقبال از این زوار گرامی سربلند بیرون آمدند و خاطره ای خوش برای زائرین اربعین حسینی رقم زدند.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه سخنان خود اظهار داشت: خدمت به اهل بیت علیهم السلام را باید خدمت به اسلام و دین رسول الله دانست، زیرا امام حسین و نهضت کربلا اگر رخ نمی داد خدا می دانست که چه بر سر دین اسلام می آمد.

ماموستا راستی با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) فرزند رسول خداست و احترام به ایشان احترام به پیامبر و اسلام است، گفت: عده ای کوته فکر و بی منطق به دنبال جدایی و افتراق بین دو مذهب اهل سنت و اهل تشیع هستند در حالی که نمی دانند که اعمال و گفتار آنان همان خواسته باطنی دشمنان اسلام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha