پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بازدید حاجی صادقی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اهمیت حفظ و ارتقای منزلت اجتماعی سپاه گفت: با توسعه رویکردها و اقدامات محرومیت زدایی از همه ظرفیت‌های درونی و بیرونی سپاه در این راستا استفاده کنید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه و هیأت همراه، با حضور در قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی سپاه از نمایشگاه دائمی این قرارگاه بازدید و در جریان روند خدمت رسانی و اجرای ماموریت های آن قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در جمع مسئولین و کارکنان این قرارگاه با تاکید بر اهمیت مأموریت‌های قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و نقش های اجتماعی خدمات آن اظهار کرد: از برکات این خدمات، افزایش ارتقاء منزلت اجتماعی سپاه است. سپاه در دفاع مقدس با نشان دادن روحیه ایثار، جهاد و شهادت، منزلت اجتماعی بالایی کسب کرد. یکی از اقداماتی که امروز منزلت اجتماعی سپاه را بالا برده است، همین خدمات محرومیت‌زدایی است. این خدماتی که شما انجام می دهید به قصد نشان دادن خودتان نیست و خداوند متعال ضامن اجر و ثواب آن ها در آخرت خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر کسی دنبال خودنمایی نباشد، خداوند متعال او را شهره و محبوب می سازد به نحوه شهره شدن شهید حججی اشاره کرد و گفت: زمانی که خبر شهادت شهید حججی منتشر شد، هیچ کسی در جلوه کردن روح مبارک این شهید در بین افکار عمومی نقش نداشت، بلکه این اراده خدا بود که موجب شد این شهید برای ما حجت شود و به قول رهبر معظم انقلاب، خدا او را بزرگ کرد و او را برای ما حجت قرارداد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی همچنین گفت: علت شهرت و عظمت شهید حججی در بین مردم، در حقیقت تلاش و اصرار شهید حججی بر گمنام ماندن بود.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ و ارتقای پایگاه مردمی و منزلت اجتماعی سپاه گفت: احیا و صیانت از منزلت اجتماعی سپاه  بویژه در دوره جدید  که دشمنان باعصبانیت و حقارت از هر سو این نهاد انقلابی، مردمی  و پیشتاز در صحنه های نیاز کشور را کانون دشمنی و عملیات روانی خود قرار داده است، امری خطیر به شمار می رود و سپاه بایستی به مانند گذشته از مردمی بودن خود صیانت کند و نشان بدهد که خادم مردم است و به امر رهبرش بزرگ‌ترین مبارزه با استکبار را خدمت به مردم می داند.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: همان طوری که جنگ  تحمیلی هشت ساله، مرکز آدم سازی بود و موجب قوت و تداوم انقلاب تا به امروز شده است، خدمت به مردم نیز موجب تقویت فرهنگ مردم داری و مردم یاری در سپاه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی اهمیت ماموریت های قرارگاه محرومیت زدایی سپاه را یادآور و ضمن تشکر از مجاهدت‌های فرماندهان و مجاهدان این قرارگاه و توصیه به تداوم ماموریت‌های این قرارگاه تاکید کرد: خدمات به مردم را فقط مادی نبینید؛ بزرگترین خدمت، خدمتی است که در جهت هدایت مردم، تعالی معنوی مردم و عاقبت به خیری مردم باشد. به این نیز بیندیشید که چه می‌توانیم در کنار این پروژه‌های محرومیت‌زدایی مادی و اقتصادی، در رفع استضعاف فکری مردمان مناطق محروم از لحاظ تربیتی، فرهنگی و... و. نقش آفرینی و کمک کنیم تا بر بالندگی مردم این مناطق در همه ابعاد افزوده شود.

وی تاکید کرد: تلاش کنید تمامی برنامه‌های محرومیت‌زدایی که اجرا می‌کنید پیوست تربیتی و فرهنگی داشته باشد و به ویژه از ایجاد کتابخانه و ترویج کتابخوانی در مناطق محروم دریغ نکنید.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه در خدمت رسانی ها از عزت انسانی محرومین نیز مراقبت و خدمت بی منت برای آنان انجام دهید گفت: عدالت را در خدمت رسانی ها رعایت کنید؛ از بزرگترین عوامل معنویت زدا، انگیزه زدا و ناامیدکننده در بدنه جامعه، تبعات ناشی از احساس تبعیض -حتی اگر تبعیضی نباشد- است. پس سعی کنید فارغ از تمامی درخواست‌ها و اصرار ها به آن مناطقی که محرومیت بالاتری دارند و به آن موضوعاتی که در اولویت محرومیت‌زدایی قرار دارند بپردازید.

وی تلاش برای ایجاد اشتغال در این مناطق را حائز اهمیت و موجب خرسندی مردم به ویژه جوانان دانست و افزود: امکانات بلا استفاده سپاه را در تمامی رده ها و مراکز، شناسایی کنید و در این مأموریت های مبارک به کار گیرید و با هم افزایی با مراکز داخلی و بیرونی سپاه و ارتباط دائمی با ائمه جمعه و جماعات از همه ظرفیت ها و توانمندی ها در محرومیت‌زدایی های مادی و تربیتی استفاده کنید.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان تاکید کرد: افق دیدتان بلند باشد و تنها ماموریت های امروز و داخل کشور را نبینید. بر اساس تکلیف دینی، برای رفع محرومیت‌های امت اسلامی نیز تامل و برنامه ریزی کنید.

گفتنی است، در جریان این بازدید حجت الاسلام و المسلمین طیبی فر جانشین نماینده ولی فقیه و سردار رمضان شریف سخنگو و مسوول روابط عمومی سپاه، نماینده وبی فقیه در سپاه را همراهی می کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha