سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دانشجویان مسلمان دانشگاه اتاوا خواستار نمازخانه مناسب و ساخت وضوخانه شدند

حوزه/ درحالی که تاکنون چندین مرتبه وعده ساخت وضوخانه و ایجاد یک نمازخانه مناسب  به دانشجویان مسلمان دانشگاه اتاوا داده شده است، اعضای انجمن اسلامی برای تحقق وعده ها تلاش می کنند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thefulcrum، دانشجویان مسلمان دانشگاه اتاوا، با توجه به اینکه نمازخانه بسیار کوچکی دارند خواستار توسعه فضای سالن نمازخانه هستند. آن ها همچنین می گویند وضوخانه ای که 4 سال پیش وعده تاسیس آن توسط مسئولین دانشگاه داده شده بود، هنوز راه اندازی نشده است.

در سال 2014 انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه اتاوا با ایجاد کمپینی، طرحی را برای توسعه فضای بیشتر برای نمازخانه در مرکز «میان ادیانی» کنونی دادند. این درحالی است که شمار دانشجویان مسلمان در این دانشگاه هر ساله افزایش پیدا می کند.

سه هفته پیش دانشگاه یک نمازخانه موقتی در اختیار مسلمانان قرار داد، اما این نمازخانه در پایانه جنوبی محوطه واقع شده و بسیار دور است.

یوسف احمد ، یکی از اعضای اجرایی انجمن اسلامی در این باره می گوید: از نظر اندازه بسیار عالی است اما مکان آن برای بسیاری از اعضاء دور و غیرقابل دسترس است. بعضی از اعضاء می توانند با استفاده از اتوبوس جدید خودشان را برسانند اما برخی از اعضای ما که از کارکنان دانشگاه هستند در مسیر عبور اتوبوس قرار ندارند و این هزینه اضافی برای آن‌ها است.

این  دانشجویان برای یافتن یک مکان بهتر فعالیت می کنند. احمد افزود: هم اکنون این اولویت ماست. ما به مکانی برای اسکان همه اعضاء و ایجاد فضاء برای لوازم نمازخانه نیازمند هستیم.

 وی همچنین در رابطه با وضوخانه گفت: در سال 2015 وعده هایی برای اجرای طرح ساخت وضوخانه دادند اما هیچ کدام اجرا نشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha