جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عزاداری طلاب اهوازی در خیمه روضه الزهراء

حوزه/ در موکب شهدای مدافع حرم اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس روزانه مدیحه سرایی و روضه خوانی برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، صدای روضه از ورودی موکب شهدای مدافع حرم به گوش می رسد، از تحمع زائران و خادمان در ورودی موکب می توان فهمید که روضه خوان نزدیک موکب مستقر شده است.

همه روزه جلوی موکب در مقابل تصویر زیبای شهدای مدافع حرم، همه زائران می ایستند عصر که از راه می سرد و ساعت به حدود ۱۵ که می رسد جمعی از نیروهای امنیتی هم می آیند انگار همه آنان با یکدیگر هماهنگ کرده اند.

جلوی موکب دایره وار جمع می شوند طبق معمول یکی از آنان میکروفن را برداشته و شروع به خواندن مداحی به زبان عراقی می کند و ما بقی نیز سینه می زنند، یواش یواش دیگر زائران نیز به همراه آنان شروع به سینه زنی می کنند به طوری که صدای آن از صدها متر آن طرف تر نیز به گوش می رسد.

هر چند دقیقه ای استراحت می کنند در همین حین صدای روضه نیز بالا می رود و زائرانی که تجمع را می بینند برای نوشیدن جرعه ای روضه در این محل توقف می کنند، جالب است مادرانی که ایرانی که بچه بغل کرده اند و از این مسیر رد می شوند هنگامی که روضه عربی را می شنوند بی امان گریه می کنند چرا که فقط می دانند روضه حضرت رقیه خوانده می شود.

همچنین مداح از نیزه حامل سر سیدالشهدا(س) می گوید، گریه های با صدای بلندتری می آید و زائرین در تمام مسیر پیاده روی صدایشان شنیده می شود، مداح ادامه می دهد که امام سجاد(ع) بیان کردند ببینید سر بریده بردارم به کدام سو می نگرد گفتند که به سمت عقب قافله حضرت فرمودند حتما یک از کودکان جا مانده است...

مداح می گوید قربان اباعبدالله(ع) بروم که حتی روی نیزه هم حواسش به اهل بیت(ع) خود است، یکی از خادمان در حالی که نهار را توزیع می کرد اشک هایش بر روی ظرف غذایی که توزیع می کرد می ریخت.

قلم از بیان آن چه در اینجاست ناتوان است...

گزارش؛ حجت کهیاری

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha