جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله دستغیب

حوزه/ آیت الله دستغیب با اشاره به آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا»،اعتصام به حبل الله را هم معنا با «الحسین یجمعنا» دانست و گفت: چون امام حسین (ع) یکی از مصادیق حبل الله است این آیه و شعار هم معنا هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی کاظم، شاهچراغ، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، با اشاره به شعار «الحسین یجمعنا» گفت: این شعار یک شعار همراه با شعور و توجه نسبت به واقعیات است.

وی افزود: صحنه هایی را که مشاهده می کنیم، همه نشانه ای از عنایت لطف الهی نسبت به امت اسلامی است و اساسا جامعه بشری که به دنبال راه حلی برای حاکمیت حق و حاکمیت عدالت در جهان می باشند.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ شعار «الحسین یجمعنا» را تفسیر در آیات کریمه قرآنی دانست و اظهار کرد: در قرآن کریم آیاتی وجود دارد که همه را بر وحدت و اتحاد و انسجام همه جانبه و حرکت در مسیر آنچه که خواست خداوند متعال است، دعوت می کند.

وی با اشاره به آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا»، اعتصام به حبل الله را هم معنا با «الحسین یجمعنا» دانست و گفت: چون امام حسین (ع) یکی از مصادیق حبل الله است این آیه و شعار هم معنا هستند. همه کسانی که به آن حضرت اعتصام و تمسک پیدا می کنند بی تردید یک وحدت و همدلی به تمام معنا نصیبشان می شوند و این تحقق وعده الهی است.

آیت الله دستغیب افزود: خداوند می فرماید «کسانی که ایمان و عمل صالح دارند خداوند در دل ها مهر و محبت آن ها را قرار می دهند.» همه کسانی که در این راه و در این حماسه عظیم راهپیمایی اربعین گام نهاده اند، نه فقط در مسیر بین نجف و کربلا بلکه در تمام نقاطی که نام ابی عبدالله الحسین (ع) است، می بینیم که حرکت از سمت و سویی از یک مبدا به مقصدی با نام و یاد امام حسین (ع) و اهل و بیت و اصحاب آن حضرت خواهد بود و اینها به معنای این است که حضرت در قله ایمان و اوج عبودیت و بندگی خداوند متعال قرار دارد و لذا خداوند این عشق و علاقه را در دلها قرار داده است.

وی تاکید کرد: «الحسین یجمعنا» شعاری است که حاصل و نتیجه آن فداکاری و ایثارگری آن از خودگذشتگی و صبر و استقامت است.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ با اشاره به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی گفت: این صحنه ها همان معنای جمله پیامب اکرم (ص) که فرمودند «حُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ» است. مدینه فاضله ای که پیامبر به دنبالش بود ما شاهدش هستیم که در راه حرکت به سمت ابا عبدالحسین (ع) محقق شده است.

وی اضافه کرد: چشم انداز آن عبارت حضرت زینب که فرمودند « ما رَاَیْتُ اِلاّ جَمیلا» صحنه عاشورا جز جمیل چیز دیگری نبود؛ این زیبایی ها را امروز شاهد هستیم. در عصر و زمانی که عناصری تحت عنوان استکبار، صهیونیست و اقمار و مزدوران آن ها به جز خودبینی، خودرایی چیز دیگری نمی شناسند و به دنبال مطامع و منافع دنیوی خودشان هستند، این صحنه های عجیب و شگفت اگیز در راهپیمایی اربعین را می بیند که این چنین متحد و منسجم به سمت و سویی حرکت می کنند که اهداف حضرت ابی عبدالله الحسین (ع) است.

آیت الله دستغیب با اشاره به وجود دو جریان در جهان که متضاد و برخلاف یکدیگر هستند، عنوان کرد: یکی جریان استکباری است که تعبیر روایات است که در طلیعه ظهور چهان پر از ظلم و جور می شود یعنی قدرت های استکباری در جهان این چنین عرض اندام می کنند و مدعی هستند قدرتمندند اما جریانی دیگری هم درست معکوس آن از سال ها قبل به برکت نهضت و انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و در تداوم آن مقام معظم رهبری دارد پا می گیرد که اینها همان جریان حق طلب، عدالت خواه به سمت و سویی حرکت می کنند که دقیقا لرزه بر اندام قدرت های استکباری می اندازند و همان جمعیت همدل، منسجم و همراه حول محور حب الحسین (ع) است که شاهدش هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha