جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
الشيخ محمود رجبي

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پیاده روی اربعین، یکی از مصادیق بارز حب امام حسین(ع) در ابعاد جهانی است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: به لطف الهی سال به سال شاهد رونق بیشتر پیاده روی اربعین حسینی هستیم به طوری که مسئولان اعلام کردند امسال تنها از ایران اسلامی بیش از ۴ میلیون نفر به این سفر معنوی مشرف شده اند.

وی با تاکید بر این که پیاده‌روی اربعین مظهر اقتدار و یکپارچگی امت اسلام در برابر فتنه ها و توطئه های دشمنان است که نمی خواهند این اقتدار و عظمت را ببینند، افزود: البته این رویداد و پدیده بی نظیر قبل از هر چیز نشانه اتحاد همه حق طلبان و عدالت خواهان عالم در مسیر مقابله با ظلم و ستم و بی عدالتی است که الگوی این راه را از حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش فرا گرفته اند.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) همچنین راهپیمایی اربعین را زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی و مقدمه سازی برای ظهور امام زمان (عج) دانست و گفت: این اتفاق مبارک و عظیم به لطف الهی در کمال آرامش و همدلی و بدون هیچ‌گونه تبلیغات و به‌صورت کاملاً خودجوش انجام می شود.

وی بیان داشت: این پیاده روی بیش از هر چیز نشانه و مظهر عشق و ارادت محبان سیدالشهدا(ع) به مکتب سرخ حسینی پس از گذشت ۱۴ قرن است که ان شاءالله روز به روز حرارت این عشق و دلدادگی به کوری چشم دشمنان اهل بیت(ع) بیشتر و بیشتر هم خواهد شد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha