جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رزمنده دفاع مقدس

حوزه/ رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس گفت: اربعین در غربت و مظلومیت اهل بیت (ع) شکل گرفت.

حمزه قربانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی سبب همبستگی بیش از پیش شیعیان می شود.

قربانی خاطرنشان کرد: اربعین حسینی امروز یک حرکت جهانی شده و به فرموده مرحوم آیت الله بهجت شناخت امام حسین (ع) بین اقوام مختلف جهان زمینه ظهور را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: در دوران  دفاع مقدس این نهضت حسینی بود که باعث پیروزی رزمندگان ما در مقابل رژیم بعث صدام شد و رزمندگان دلاور وشجاع ما حاضر بودند تا از جان شیرین خود گذشته تا نام خود در میان عاشقان امام حسین (ع) ثبت شود.

وی اظهار کرد: فرهنگ عاشورا، فرهنگی بود که  به کمک ما شتافت تا نگذاریم که جبهه یزیدیان به راحتی بتوانند به خاک کشور ما تجاوز کنند.

رزمنده و جانباز دفاع مقدس بیان کرد: پیاده روی اربعین حسینی هم نشان می دهد که همچنان این نهضت حسینی وعاشورایی زنده است و مردم با عشق خاصی، مسیرهای طولانی را طی می کنند تا حرم این امام بزرگوار را زیارت کنند.

قربانی بیان کرد: اربعین درغربت ومظلومیت اهل بیت (ع) شکل گرفت. حضور حماسی ومیلیونی زائران اربعین حسینی در کربلای معلی در این روزها نمایانگر اتحاد وهمبستگی میان شیعیان جهان اسلام است و حماسه عظیمی در حال خلق شدن است و این نشان میدهد که عشق به سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) دررگ و ریشه تمام شیعیان وجود دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از شهروندان عراقی که مشکلات اقتصادی دارند ولی با این وجود، مخلصانه بر اساس همان بضاعت اندک خودشان زمان راهپیمایی اربعین با تمام انرژی برای خدمت به زائران امام حسین نقش آفرینی می کنن.

یادآور می شود سردار حاج حمزه قربانی از یادگاران دوران دفاع مقدس بوده که سالها در موکب سیدالشهدا (ع) حوزه علمیه قزوین در عمود ۹۴۰ مشغول خدمت رسانی به زائران پیاده اربعین حسینی می باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha