شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شاه آبادی

حوزه/ مدیر مؤسسه غدیر شناسی برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی را معجزه الهی دانست و گفت: معجزه ای که اکنون اتفاق افتاده بسیار بزرگ است، هروقت دل های همه مردم به یک سمت و سو مجتمع شود، این بدون تردید اراده خدا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سعید شاه آبادی، کارشناس مذهبی و رئیس موسسه غدیر شناسی، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی را معجزه الهی دانست و گفت: راهپیمایی اربعین اتفاق بزرگی است، این حادثه عظیمی که دل میلیون ها انسان را علاقه مند کرده تا عزم سفر کنند و با پای پیاده به کربلای معلی و زیارتگاه حضرت اباعبدالله (ع) و شهدای کربلا مشرف شوند، یک معجزه بی نظیر الهی است.

وی افزود: معجزه ای که اکنون اتفاق افتاده بسیار بزرگتر از معجزاتی است که در زمان پیامبران می افتاده است. چه کسی می توانست میلیون ها انسان را از سرتاسر دنیا اینطور بسیج و گسیل کند و اینها عزم پیاده روی کنند. هروقت دل های همه مردم به یک سمت و سو مجتمع شود، این بدون تردید اراده خدا است.

رئیس موسسه غدیر شناسی تاکید کرد: قدرت هیچ انسانی نیست در روی کره زمین که این طور دل ها را بسیج و مشتاق کنند. وقتی این اشتیاق اتفاق می افتد باید تردید نکنیم که خداوند عزم و اراده اش بر این تعلق گرفته است که یک اتفاق و انقلاب بزرگ را بیافریند.

وی متذکر شد: این معجزه بزرگ خدا را غنیمت بشماریم و امید داشته باشیم حادثه های بسیار خوب و ارزشمندی در طی این جریان پیاده روی کربلا اتفاق خواهد افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین شاه آبادی یکی از برکات راهپیمایی اربعین حسینی را اتحاد دانست و اظهار کرد: با تدبر در این نکته که دشمنان اختلاف بین مسلمانان را می خواهند و تمام تلاش شان و قوای خود در این مسیر به کار می گیرند که هرچه بتوانند در امت اسلام تفرقه افکنی کنند و در سال های گذشته هم خیلی موفق به این اتفاق شدند. اسلامی که پیام برادری می دهد، اسلامی که «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» می گوید، اسلامی که پیامبرش حداقل دو بار عقد اخوت برقرار کرد، چرا باید در این اسلام و در این مکتبی که همه اش پیام وحدت داشته است از آغاز تشکیل این مکتب تا الان، این همه جنگ و کشتار و خونریزی باشد. جز این نیست که دشمن فهمیده اگر بخواهد این اسلام را از جلوی پای خودش به عنوان یک مخالف استکبار بردارد تنها راهش تفرقه افکنی است.

وی با تاکید بر اینکه هرکسی که پیرو پیامبر است و هرکسی که خودش را طرفدار این مکتب می داند، برای دفاع از این مکتب باید پیام وحدت را به دنیا منتشر کند، گفت: اجازه ندهیم دشمن آنقدر در اندرونی ما اختلاف افکنی کند، راه های اختلاف افکنی را ببندیم. ایران و عراق، شیعه و سنی، همه امت اسلام یک پیکر واحد در مقابل استکبار و در مقابل دشمنان اسلام هستیم و وقتی این وحدت برقرار شود موفقیت قطعی است.

این کارشناس مذهبی خاطر نشان شد: قدرت فقط در سایه برادری، اتحاد و اخوت است و محور این اتحاد و قوت و برادری سیدالشهدا (ع) است که حب الحسین یجمعنا. و ان شالله این اتفاق بزرگ در سال های اخیر به یک اتفاق اساسی ظهور حضرت حجت (عج) منجر و منتهی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha