جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ایرج مسجدی - سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق

حوزه/ مسجدی گفت: شرایط شهر کربلا به گونه ای است که ممکن است نزدیک شدن به حرم مقدس و شریف امام حسین (ع) خیلی سخت باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، با اشاره به زواری که در حال بازگشت هستند، گفت: از این زوار می خواهیم با کمال آرامش و خونسردی به میهن برگردند. الان شرایطی فراهم است که وسایل حمل و نقل تقریبا جوابگوی بازگشت شان است و خود را زودتر به مرزهای جمهوری اسلامی برسانند و فرصت را برای زائرانی که در حال رفتن به سمت کربلا یا در حال ورود به مرز عراق هستند، ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه در حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ایرانی در خاک عراق هستند، اظهار کرد: هنوز ازدحام جمعیت در عتبات عالیات داریم و از این زائران درخواست می کنیم تا با آرامش برنامه خودشان را ادامه دهند و عجله نکنند.

سفیر ایران در عراق افزود: از طرف دیگر شرایط شهر کربلا به گونه ای است که ممکن است ورود به شهر یا نزدیک شدن به حرم مقدس و شریف امام حسین (ع) خیلی سخت باشد. شرایط جمعیت کربلا به گونه ای است که لازم است زوار خودشان با توجه به شرایط و توانایی هایی که دارند و ازدحام جمعیت که وجود دارد، دقت لازم را داشته باشند تا دچار آسیب نشوند و همین مقدار هم کفایت می کند و ثواب زیارت را خواهند برد.

مسجدی تاکید کرد: زوار بازگشت خودشان را تسریع دهند تا کمتر دچاار مشکل شوند.

وی با بیان اینکه از اول ماه صفر تا به امروز شاهد حضور بیش از سه میلیون ایرانی در عراق هستیم، گفت: تعدادی از هموطنان تصادف کردند و یا دچار سکته های قلبی یا مغزی شدند و جانشان را از دست دادند اما آحاد جمعیت مشکل خاصی ندارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha