جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فعالیت های مسجد توکیو کامی در آشناسازی مردم ژاپن با اسلام + تصاویر

حوزه/ مسجد توکیو کامی که بزرگترین مسجد ژاپن محسوب می شود، هر هفته با صدها بازدیدکننده که قصد آشنایی بیشتر با اسلام را دارند مواجه می شود.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از japantimes، مسجد توکیو کامی در ژاپن که در فاصله 5 دقیقه ای در ایستگاه یویوگی- یهارا در شیبویای توکیو بنا شده و با تعداد بالای نمازگزار مسلمان در نماز جمعه به عنوان بزرگترین مسجد این کشور شناخته می شود، هر هفته از صدها بازدیدکننده استقبال می کند.

 این مسجد دارای ساختمانی دیدنی به سبک معماری عثمانی می باشد و ظرفیت هزار و 200 نمازگزار را داشته و همچنین یک مرکز فرهنگی ترکی برای برپایی اجتماعات در آن ساخته شده است.

اگرچه بیش از 80 مسجد در ژاپن وجود دارد (10 مورد از آن ها در توکیو هستند) اما فرهنگ اسلامی برای بسیاری از مردم ژاپن ناآشنا است. علاوه بر این، مانند سایر کشورها، اسلام به دلیل مشکلات گروه های افراطی و اصولگرایان مذهبی، فشارهای منفی زیادی را تحمل می‌کند. با وجود این ، شیگورو شیمویاما سخنگوی توکیو کامی می گوید که به لطف گردشگران کشورهای اسلامی که از اینجا بازدید می کنند و گاهی اوقات به اینجا سفر می کنند، متوجه حس کنجکاوی مردم در مورد اسلام شده است.

شیمویاما به عنوان یک ژاپنی که به اسلام گرویده، می گوید که وی زمانی اسلام را دین خشونت می دید تا اینکه گرمی و میهمان نوازی مسلمانان سودانی را در سفر خارج در سال 1967 تجربه کرد.

شیمویاما ، که اکنون زندگی خود را وقف افزایش آگاهی در مورد اسلام می کند ، می گوید: مردم از ناشناخته ها می ترسند و این منجر به تعصب و درنتیجه تبعیض می شود.

علاوه بر برگزاری تورهای رایگان در ژاپن در تعطیلات آخر هفته، وی به طور فعال با نمایندگان رسانه و دانشگاهیان در ارتباط است تا مسجد و فرهنگ اسلامی را به مردم ژاپن بشناساند.

محمد غفرون یزید که در اداره مسجد با شیمویانا همکاری دارد معتقد است که فضای مجازی برای ایجاد یک فضای مملو از پذیرش و درک متقابل فرهنگی بسیار مهم است.

وی گفت: وقتی مردم درباره اسلام فکر می کنند ، اولین چیزی که فکر می کنند این است که چگونه نمی توانیم گوشت خوک بخوریم یا الکل بنوشیم. بنابراین آنها درباره سبک زندگی یا عقاید ما (چیز زیادی) نمی دانند.

وی با ترویج فعالیت های محور هنر و مکالمه ، امیدوار است به اسلام کمک کند تا ارتباط خود را با جوانان نیز حفظ کند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مسلمان IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    سلام بر مسلمانان و شیعیان ژاپن