جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گزارش جدید: دانمارک یکی پذیراترین کشورها برای مسلمانان در اروپا

حوزه/ یک مطالعه جدید که توسط سازمان تحقیقات پیو انجام گرفت، نشان داد برخلاف تصورها، کشور دانمارک یکی از پذیراترین کشورها برای مسلمانان در اروپا محسوب می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thelocal، براساس یک مطالعه آمریکایی ، دانمارکی ها در مقایسه با مردم سایر کشورهای اروپای غربی نسبت به همسایگان مسلمان یا اعضای خانواده آن ها پذیرا تر هستند.

نظرسنجی انجام شده توسط مرکز تحقیقات پیو، اندیشکده غیرمذهبی آمریکایی مستقر در واشنگتن دی سی نشان داد که 91 درصد از مردم در دانمارک مایل به پذیرش همسایگان مسلمان و 81 درصد مایل به پذیرش یک عضو خانواده مسلمان هستند.

این امر دانمارک را به عنوان سومین کشور پذیرا و دارای مدارای مذهبی با پذیرش اعضای خانواده قرار داده است.

محققان نظرسنجی را در میان 24 هزار و 499 فرد بزرگسال به صورت تصادفی در 15 کشور اروپای غربی انجام داده و از آنان دو سئوال اصلی در رابطه با مسلمانان و پذیرش مسلمانان به عنوان یک عضو خانواده را پرسیدند.

در ایالات متحده ، 89 درصد اظهار داشتند که آنها مایل به پذیرش همسایگان مسلمان هستند و 79 درصد نیز مایل به پذیرش یک خانواده مسلمان هستند.

برای انگلستان ، این آمار (از سال 2017) به ترتیب 78 درصد و 53 درصد اعلام شده است.

مرکز تحقیقات پیو خاطرنشان می کند که نظرسنجی ها در هر دوی ایالات متحده و اروپای غربی به صورت تلفنی انجام شده است. به همین ترتیب ، با توجه به گرایش برخی از پاسخ دهندگان به پاسخ های قابل قبول اجتماعی ، نتایج ممکن است سهم افرادی را که مایل به پذیرش دیگران هستند ، بیش از حد فرض کند.

اما به گفته این سازمان، گرچه اروپای غربی دیدگاه هایی نسبت به مسلمانان دارد ، اما درباره اینکه آیا اسلام را در جوامع خود قبول کنند ، به دو گروه تقسیم می شوند.

سازمان پیو در وبسایت خود همچنین نوشته است که اروپاییان در چندین کشور به دو گروه مساوی تقسیم می شوند کسانی که عقیده دارند اسلام «اساساً با فرهنگ و ارزش های کشورشان ناسازگار است» و کسانی که در مقابل معتقدند «هیچ تضادی اساسی بین اسلام و (کشورشان) از نظر فرهنگ ها و ارزش ها وجود ندارد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha