جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در بیت آیت الله مقتدایی

حوزه/ حجت الاسلام رزاقی با اشاره به این نکته که هجرت علمی یکی از مهمترین هجرت هاست، بیان کرد: آیه ۱۲۲ سوره توبه که بزرگان ما از آن به عنوان آیه «نفر» یاد کرده اند، از جمله آیاتی است که عالمان دینی را به سمت همین هجرت وا می دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام رزاقی شب گذشته در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در بیت آیت الله مقتدایی گفت: خداوند در آیه تطهیر به شکل شفاف، اهل بیت(ع) را از هر گونه پلیدی و رجسی منزه می دارد و بیان می کند که این حضرات دارای عصمت هستند.
وی افزود: این عصمت و پاکی اهل بیت(ع) در همه ابعاد وجودی امام معصوم(ع) وجود دارد؛ این حضرات در همه ابعاد و ارکان قابل تأسی و اقتدا هستند.
این استاد حوزه با اشاره به ارزشی بودن و الهی بودن هجرت و جهاد امام حسین(ع) گفت: هجرت های سفارش شده موکدی در اسلام وجود دارد که امام حسین(ع) الگوی تمام عیار این هجرت های مؤکد هستند؛ هجرت ایشان از مدینه به سمت کربلا با قرائت آیه ۲۱ سوره قصص که در خصوص حضرت موسی(ع) است، آغاز شد و ایشان با این حرکت کاملا به اثبات رساندند که حرکت ایشان حرکتی الهی و قرآنی است.
وی تصریح کرد: خروج ایشان خروج علیه ظلم و ستم و حرکت به سمت خدا بود؛ هجرت ایشان الگویی برای انسان های ارزشی است؛ امام حسین(ع) برای اصلاح دین خدا و برقراری عدل و داد قیام کردند.
وی با اشاره به این نکته که هجرت علمی یکی از مهمترین هجرت هاست، بیان کرد: آیه ۱۲۲ سوره توبه که بزرگان ما از آن به عنوان آیه «نفر» یاد کرده اند، از جمله آیاتی است که عالمان دینی را به سمت همین هجرت وا می دارد؛ پیامبر اکرم(ص) در روایت معروف خود که فرمودند من پس از خدا اجود نسبت به تمام بندگان هستم و بیان نمودند که پس از من کسانی جواد هستند که دین خدا را بیاموزند و آن را نشر دهند.
حجت الاسلام رزاقی بیان کرد: هجرت از گناه از سخت ترین هجرت ها در راه خداست و سخت تر از آن نیز هجرت از خود به سمت خداست که این مقام، مقامی است که خداوند به بندگان خالص خود عطا می کند.
وی گفت: کربلا مهمترین صحنه و عرصه جداشدن از خود و رسیدن به خداست؛ تمام ارکان این ماجرا به شکلی است که انسان را به این نکته وا می دارد که این دنیا در مقابل اراده انسان برای رسیدن به خدا و حقانیت هیچ نمی ارزد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج